استانهای بوشهر و خوزستان همچنان بنا به شرایط بد آب و هوایی و رفاه حال کارکنان آخرین‌ روز هفته را تعطیل نموده اما در هرمزگان که از شرایط تقریباً برابری بااین استان‌ها مواجه هست شاهدیم که تعطیلی پنجشنبه‌ها حذف شده و برمیزان استرس و دغدغه و نگرانی‌های خانواده‌ها افزوده است.
کد خبر: ۷۸۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 24 September 2019

به گزارش «تابناک»، مردم هرمزگان با سایر استانهای جنوبی چه تفاوتی دارند؟ در حالیکه معاون پشتیبانی استاندار خانم شیبانی در پایان روز اول مهرماه 98 ساعات کاری جدید ادارات هرمزگان با تغییر ساعت و حذف تعطیلی پنجشنبه ها اعلام کرد که عملاً یک روز کاری مفید از دست رفته بود.

تعطیلی پنجشنبه ها فرصت برابر یا نابرابر

تغییر ساعات کاری از روز سه‌شنبه دوم مهرماه و تغییر ساعات ادارات در حالی اجرایی شده که برنامه و نظم زندگی کارمندان خصوصاً بانوان کارمند را که تقریباً دوسوم کارکنان دولت در هرمزگان را تشکیل می‌دهند مختل نموده است ؛ بانوی کارمندی که از ساعت 7 صبح تا دو نیم در اداره است و فرزندانش ساعت 12:30 از مدرسه روانه منزل می‌شوند دوساعت فرصت برای هر شیطنت و ... است که نتیجه آن می‌تواند منجر به بروز حوادث و سوانح جبران ناپذیری بشود.
از طرفی وقتی پدر و مادر هر دو کارمندند در تمام ساعات کاری و روزهای هفته مشغول فعالیتهای اداری و بیرون از منزل بوده و طبیعتاً نیازمند سپری کردن یک روز کامل در کنار فرزندان و کانون گرم خانواده هستند تا به تمدد اعصاب پرداخته و دوباره هفته‌ای شاد و پرانرژی را آغاز نمایند که متأسفانه این فرصت اندک هم از کارمندان هرمزگانی سلب شده است. یا حذف تعطیلی پنجشنبه ها که عملاً آخرین‌ روز هفته بوده و انرژی و حوصله کافی برای کار و فعالیت اداری نبوده و ارباب رجوعان هم کمتر حوصله سرزدن به ادارات را در آخرین‌ روز هفته دارند عملاً ادارات خلوت و سوت وکور بوده و بازهم خانم‌های کارمند با اضطراب و نگرانی شدید از بابت تنها ماندن فرزندان در منزل روز را سپری می‌کنند و اگر خدایی ناکرده در تنهایی فرزندان اتفاقی رخ بدهد چه کسی پاسخگو است.
این درحالی است که استانهای بوشهر و خوزستان همچنان بنا به شرایط بد آب و هوایی و رفاه حال کارکنان آخرین‌ روز هفته را تعطیل نموده اما در هرمزگان که از شرایط تقریباً برابری بااین استان‌ها مواجه هست شاهدیم که تعطیلی پنجشنبه‌ها حذف شده و برمیزان استرس و دغدغه و نگرانی‌های خانواده‌ها افزوده است.
بازهم این درحالی است که در تهرآن شاهد تعطیلی کلیه دستگاه‌های دولتی بوده و اگر بنا به ضرورت نیاز به هماهنگی و مکاتبات اداری با تهرآن در این روز باشد باید عملاً به روز شنبه موکول شود و در استان‌ها نیز عملاً بازگشایی ادارات در این روز بازدهی کافی نداشته و مناسب نیست.
باید گفت دستگاه‌های مردمی و خدماتی همچون شهرداری‌ها، آب و فاضلاب ، برق و مخابرات نیز از سالیان دور شامل تعطیلی پنشجنبه‌ها بوده و مردم که عمدتاً براساس نیازمندی باید به این دستگاه‌ها مراجعه نموده کار خود را موکول به شنبه و آغاز هفته جدید می‌نمایند و سایر دستگاه‌ها که عمدتاً ارباب رجوع کمتری دارند پنجشنبه ها پذیرای مراجعه کننده‌ای نیستند .
امیدواریم استاندار محترم با اختیارات خود همچون سالهای قبل نسبت به تعطیلی پنجشنبه ها اقدام نموده تا موجب آرامش خاطر بانوان شاغل و بسیاری از خانواده‌ها را فراهم نمایند.

تعطیلی پنجشنبه ها فرصت برابر یا نابرابر
 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
واقعا درسته در ضمن اگر پنجشنبه ها تعطیل باشه ساعت و حجم کاری توی روزهای شنبه تا چهارشنبه جبران میشه.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بادی که در زمانه بسی شمع‌ها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ... رسید

نوبت ز .... شما نیز بگذرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در استانهای دیگه بر اساس تحقيق و رضايت‌مندی مردم تصميم مي‌گيرند ولی در هرمزگان باکمال تأسف از بخشنامه‌های قديمی با تغيير تاريخ استفاده می كنند
هرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
"کام تلخ مردم از استاندار هرمزگان"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار