دولت تدبیر و امید از آغاز کار، تلاش برای افزایش سهم زنان در پست‌های مدیریتی را در دستور کار قرار داد و برای اولین بار یک زن به عنوان یک مقام ارشد در وزارت نفت انتخاب شد. انتصاب یک زن به عنوان مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز برای اولین بار در راستای همان رویکرد بود. همچنین برای اولین بار نیز در دولت تدبیر و امید سه زن به عنوان سفیر ایران در کشورهای خارجی انتخاب شدند.
کد خبر: ۷۸۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 24 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد مدیران زن از میزان ۱۳.۷ درصد در سال ۹۶ به ۱۸.۶ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است. هم‌چنین رشدی ۳۶ درصدی را در انتصابات مدیران زن طی دو سال اخیر شاهد بوده‌ایم.

از سوی دیگر گزارش‌ها از رشد ۴۸ درصدی انتصاب زنان در مدیریت‌های استانی وزارت کشور حکایت دارد. همچنین از ظرفیت زنان اهل سنت نیز در پست‌های مدیریتی استفاده شده است انتصاب بهیه انصاری، به عنوان بخشدار زن اهل سنت در گیلان از نمونه آنهاست. جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به افزایش سهم زنان در پست های مدیریتی گفت: تاکنون ۲۶ درصد از تصدی پست‌های مدیریتی کشور به زنان واگذار شده و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۳۰ درصد افزایش یابد.

محسوس بودن پیشرفت زنان در مشاغل مدیریتی، امیدواری برای کاهش نابرابری در تصدی مدیریت را افزایش داده است. لیلا صوفی‌زاده، نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال، حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی در دولت تدبیر و امید را بی‌نظیر عنوان کرد. پروین فرشچی، سفیر ایران در فنلاند نیز پیش‌تر در گفتگو با پاد استفاده از ظرفیت زنان در پست‌های مدیریتی در دولت تدبیر و امید را امیدوارکننده عنوان کرده و گفته بود: حضور بیشتر زنان ایرانی به خصوص در مجامع بین المللی تصویر غلط از کشورمان را اصلاح می‌کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار