وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری ملایر وجود دارد و تلاش‌های خوبی در این حوزه طی سال‌های اخیر در شهرستان ملایر صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 23 September 2019
به گزارش تابناک همدان از ملایر، علی اصغر مونسان در بازدید از شهرک صنعتی حاجی آباد ملایر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملایر در حوزه صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:تلاش‌های خوبی در این حوزه طی سال‌های اخیر در شهرستان ملایر صورت گرفته است.

 وی بیان کرد:طی بازدیدی که امروز از بخش‌های مختلف کارگاه‌های صنعت مبل و منبت در ملایر داشتیم به گفته استادکاران و هنرمندان این بخش بعد از ثبت ملی رونق خوبی در کار مبل و منبت صورت گرفته است.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ضمن تقدیر از پیگیری‌های نمایندگان مردم ملایر در مجلس در راستای جهانی شدن مبل و منبت عنوان کرد: ما این حق را می‌دهیم که ملایر با ظرفیت خوبی که در بخش مبل و منبت دارد، ثبت جهانی شود و ما قول می‌دهیم که ثبت جهانی مبل و منبت ملایر انجام شود.

 مونسان تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم ثبت جهانی ملایر را به نتیجه برسانیم.

وی یادآور شد: برای ثبت جهانی قطعاً باید مشخصاتی که معاونت میراث فرهنگی اعلام کرده است اعمال شود، برای جهانی شدن نیز الزاماتی را که سازمان تجارت جهانی از ما می‌خواهد باید انجام شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان این الزامات نیز هرچه سریعتر صورت گیرد.

 وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بی شک ثبت جهانی مبل و منبت تحول مضاعفی را در حوزه این هنر صنعت ایجاد می‌کند خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ثبت جهانی کمک می‌کند تا بازار‌های جهانی به روی شهر ملایر باز شود و علاوه بر آن نیز موضوع گردشگری شهرستان نیز رونق پیدا کند.

 وی اضافه کرد: طبق گفته مسئولان بعد از ثبت ملی ورود گردشگران در ملایر بیشتر شده است، بی شک بعد از ثبت جهانی این امر رونق پیدا خواهد کرد.

مونسان با اشاره به بازدید خود از سایر بخش‌های گردشگری شهرستان ملایر از جمله پروژه‌های مینی ورد اشاره کرد و گفت: در این بازدید‌ها شاهد این بودیم که پروژه‌های گردشگری ملایر نیز بسیار جاذب بوده و ما نیز حمایت و مشارکت لازم را در بخش گردشگری خواهیم داشت.

 وی اظهار امیدواری کرد و گفت: ملایر می‌تواند در آینده یک افق خوبی را در بحث گردشگری داشته باشد.

وزیر صنایع دستی در ادامه گفت: موضوعات تاریخی برای ما بسیار مهم است با جلسه‌ای که داشتیم دستورات لازم برای پیگیری و تعمیر و مرمت‌ها داده شد که امیدواریم با پیگیری اداره کل هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

 وی در ادامه با اشاره به رشد رونق گردشگری در کشور گفت::امسال شاهد افزایش ۳۷ درصدی گردشگران بوده‌ایم و در کل می‌توان بگویم که تراز گردشگری و ورود گردشگران به کشور افزایش داشته است.
 
ثبت جهانی مبل و منبت ملایر تحول مضاعف در حوزه این صنعت/ افق خوب گردشگری در ملایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار