به هر جهت هم اکنون و با توجه به شرایط موجود ، اعلام آمادگی و شروع همکاری در خصوص این فرصت ویژه ، از طرف غلام محمد زارعی ، عدل هاشمی پور و غلام رضا تاجگردون بسیار مهم و حیاتی است.
کد خبر: ۷۸۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 23 September 2019
صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یک مصوبه اختصاصی دولت برای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که بر اساس این مصوبه و در صورت هماهنگی و همکاری مسئولین استان می توان امیدوار به جبران عقب ماندگی تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  حسین کلانتری در بخشی از سخنان خود در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت ، گفت: براساس مصوبه روز چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت ،تمامی وزیران و اعضا با دقت، برنامه ریزی و رصد کامل ، مسائل و مشکلات استان را مورد بررسی دقیق قرار داده و برای تصمیم گیری در هیات دولت مطرح می کنند.
کلانتری افزود : همچنین بر اساس این مصوبه و تاکید دکتر روحانی هر کدام از وزرا و معاونان رئیس جمهوری به طور مداوم و با برنامه ریزی و نگاه ویژه به این استان سفر کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت مغتنم و نگاه خاص رئیس جمهوری و دولتمردان تدبیر و امید به این استان نهایت بهره و استفاده لازم را برد، یادآور شد: چنین مصوبه ای مصداق بارز رویکرد عدالت محوری در زمینه محرومیت زدایی از سوی هیات دولت است.
کلانتری تصریح کرد:  برای تحقق این مهم و رفع چالش های فراروی این استان باید حاشیه را کم کرد و به متن برگشت.
وی ادامه داد: هم اکنون فضای همدلی، انسجام، هم افزایی در میان تمامی مسئولان و مقامات اجرایی و اعضای شورای تامین کهگیلویه وبویراحمد برای رفع چالش ها ،مشکلات و توسعه همه جانبه این استان در بهترین وضع ممکن حاکم شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها نگاه ویژه و خاصی نسبت به رفع محرومیت ها و توسعه این استان داشته اند که مصداق بارز آن در سفر تاریخی و پربرکت ایشان در حرداد سال ۱۳۷۳ و کمک های ویژه دفتر ایشان برای تکمیل و بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه – دهدشت نمایان است.
لزوم تن دادن نمایندگان به کار گروهی!
از تحرکات و اقدام چند ماهه حضور استاندار در استان اینگونه به نظر می رسد که حسین کلانتری با اختیارات ویژه و قول های مساعد از طرف رئیس جمهور پای به کهگیلویه و بویراحمد گذاشته است و در صورت همدلی و هماهنگی مسئولین استانی در حوزه های مختلف مدیریتی و مسئولیتی ، شاهد جهشی خوب در خصوص فاصله گرفتن کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت باشیم.
آنچه که از سخنان کلانتری پس از عنوان خبر خوش دولت برداشت می شود نمایانگر این نکته است که وی نیاز به یک همراهی منسجم از طرف مسئولین قضائی ، معنوی و نمایندگان استان دارد که در خصوص دستگاه قضائی و مسئولین معنوی مانند نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه ، بی شک یک همراهی کامل و مطمئن را خواهیم دید اما در حوزه نمایندگان مجلس با توجه به چند مبحث از جمله ، در پیش بودن انتخابات ، غالب بودن تفکرات قومیتی ، رقابت های شدید و حس خودبرتربینی بر ذهن برخی نمایندگان و از همه مهتر پاسخگو نبودن نمایندگان به هیچ نهاد یا شخصی در خصوص تصمیمات و عملکرد خود ، بر می خوریم که لازم است این نمایندگان از طرق مختلف ترغیب شوند که در چهارچوب یک تیم واحد و به فرماندهی یک شخص از فرصت ویژه داده شده استفاده ببرند.
به نظر می رسد فرصت تاریخی دولت برای کهگیلویه و بویراحمد را باید غنیمت شمرد و تیم واحدی از همه مسئولین ، مدیران و کارشناسان ، تحت یک مدیریت واحد ، در جهت موفقیت این موقعیت تاریخی سعی کنند.
با توجه به این نکته که همه طرح و برنامه هایی که در قالب این مصوبه اعلام می شود در حیطه کار اجرایی و بخش دولتی است ، لذا لازم است که مدیریت تیم کاری در دست استاندار باشد و برخی افراد که عمده ی کارشان تکروی و حاشیه سازی است در قالب این تیم به ایفای نقش بپردازند بلکه بتوان از این شرایط بهترین بهره را برد.
شاید بیان این نکته چندان جالب نباشد اما باید گفت متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد ، نمایندگان مجلس بوده اند که با اولویت دادن به مسائل بی ارزش ، عملا مانع توسعه استان و بوجود آمدن وضعیت فعلی شده اند. پس انتظار است اکنون نمایندگان استان راه تعامل و همکاری را در پیش بگیرند و علنا و شفاف مسئولیت خود را بپذیرند و وارد تیم شده و به صورت گروهی کار را جلو ببرند.
مطمئنا نوع برخوردها و استقبال از چنین فرصتی را هم مردم حال و هم آینده قضاوت خواهند کرد همانگونه که تحلیل ها دلیل مهاجرت های گسترده از روستاهای استان به شهرها یا از شهرهای دیگر به مرکز استان طی چند سال گذشته را عملکرد غیر مسئولانه برخی نمایندگان اعلام می کند!
به هر جهت هم اکنون و با توجه به شرایط موجود ، اعلام آمادگی و شروع همکاری در خصوص این فرصت ویژه ، از طرف غلام محمد زارعی ، عدل هاشمی پور و غلام رضا تاجگردون بسیار مهم و حیاتی است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا کار درستی بود و تصمیم درستی گرفته شد از روزی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی و دیگر مراکز غیر انتفاعی و غیردولتی و ... تاسیس شدند علم در ایران نابود شد چون این مراکز دو هدف اساسی داشتند 1- قاپیدن مردم آن هم مردم مستضعف که فکر می کردند با رفتن فرزندانشان به دانشگاه فرزندان آنها مشغول به کار می شوند(اشتغال) و گرنه بچه پولدارها چون پشتوانه و رانت و سهمیه داشتند به سمپادها و دانشگاههای دولتی رفتند2-دادن مدرک به افراد بی سواد که ضربه مهلکی به توانمندی و صلاحیت کارکنان اداری وافراد مسئول ادارات وارد آورد چون تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان اینگونه دانشگاهها کارمندان و کارکنان اداری بودند که سرکلاس حاضر نمی شدند چون هدفشان علم و سواد و یادگیری نبود فقط و فقط مدرک بود که به هر طریق ممکن به مدرک می رسیدند و یکی از مشکلات و عقب ماندگی کشور ما هم این افراد بودند که این افراد با مدارک دکتری کارشناسی ارشد کارشناس و کاردان در مراکز تصمیم گیری مشغول به کار و تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند!!!! بنابراین از نظر این حقیر اگر می خواهید کشور پیشرفت کند و علم ارزش و اهمیت داشته باشد باید همه مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی و در راسشان دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی و ...تعطیل و درب آنها بسته شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار