استاندار فارس گفت: اگر امروز دنیای پیشرفته از رفاه و آسایش خوبی برخوردار است به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش است، پولی که در آموزش پرورش هزینه می‌شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که این سرمایه‌گذاری در بلند مدت پاسخ می‌دهد و اگر امروز می‌بینیم
کد خبر: ۷۸۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 23 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی دوشنبه در آیین استانی بازگشایی مدارس استان فارس در آموزشگاه دخترانه مختارنامه آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز افزود: باید رفتار با دانش‌آموزان به گونه‌ای باشد که اگر تابستان و تعطیلی رسید، آرزو کنند زودتر فصل پاییز برسد و تعطیلی تمام شود تا به مدرسه برگردند و در این فضا بتوانند با دوستانشان به گفت و گو بپردازند، تبادل تجربه کنند و تمرین انتقاد، تمرین کارگروهی، تمرین عشق، محبت و نوع‌دوستی را با هم‌نوع خود داشته باشند.
وی ادامه داد: قطعا با زنده کردن و پروراندن چنین صفات پسندیده و قابل قبولی محیط آموزشی یک محیط آموزشی مطلوب خواهد بود.
استاندار فارس گفت: حتما مدیران و معلمان آموزشگاه‌ها بر این امر واقف هستند که باید کرامت و حفظ کرامت، احترام، اخلاق و رفتار پسندیده را در مدارس به دانش‌آموزان انتقال دهند که قرار است آینده‌سازان این کشور باشند؛ رعایت قانون، احترام به قانون، کار جمعی و مسئولیت‌پذیری در مدارس آموزش داده شود.
رحیمی افزود: نظام آموزش و پرورش امروز باید دانش‌آموزان را به گونه‌ای آموزش دهد تا بتوانند در آینده افتخارآفرینی کنند و پرچم ‌پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر قله‌های دانش در سراسر جهان به اهتزاز درآورند.
وی ادامه داد: اگر امروز دنیای پیشرفته از رفاه و آسایش خوبی برخوردار است به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش است، پولی که در آموزش پرورش هزینه می‌شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که این سرمایه‌گذاری در بلند مدت پاسخ می‌دهد و اگر امروز می‌بینیم اقتصاد، اجتماع، سیاست و فرهنگ متحول و پیشرو است در اثر سرمایه گذاری صورت گرفته در آموزش و پرورش است.
استاندار فارس با بیان اینکه در آموزش و پرورش با چند مقوله اساسی مواجه هستیم، گفت: نخستین مقوله مربیان، معلمان، دبیران و آموزگاران است که باید کرامت آنان حفظ شود و نیاز است به نیازمندی‌های آنان پاسخ داده شود و به مطالبات به حق آنان را رسیدگی کرد و سخن آنان را شنید.
رحیمی افزود: قشر عزیز فرهنگی از درک بالایی برخوردار است و وضعیت امروز کشور را خوب درک می‌کند و بر مبنای آن تصمیم می‌گیرد، این قشر همیشه در راه اعتلای کشور، جانفشانی و ایثارگری کرده و همیشه از حق خود گذشته و تلاش کرده بتواند در زمینه اعتلای کشور موثر واقف شود.
وی ادامه داد: مقوله دیگر محتوای آموزشی است که این نیازمند تحول در این محتوا هستیم که باید سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را با سرعت به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش ببریم.
استاندار فارس گفت: مقوله بعد دانش‌آموز است که باید تمام صفات خوب انسانی و متعالی اسلامی را در مدارس آموزش ببیند و فرصت برای شکوفا شدن خلاقیت آن در مدارس فراهم شود.
رحیمی افزود: مقوله دیگر بحث کالبد و فضاهای آموزشی است که حتما آموزش و پرورش اهتمام لازم را به این موضوع مهم خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار