رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پژمان‌فر: طرح شکایت از هالیوود شاید در مجلس دهم به نتیجه نرسد!/پیش‌بینی داماد نجفی از زمان آزادی شهردار سابق تهران/مطهری: با شفافیت آراء موافقم اما نه برای همه نمایندگان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 21 September 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
در تهران هر رأی را چند باید بخرند؟

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان به خبرآنلاین گفت:یک زمانی که فراکسیون اکثریت در مجلس داشتیم، من حتی هم می توانستم پیش بینی بکنم که فلان موضوع یا فلان وزیر در مجلس چند رای می آورد. من موافقم که مردم لیستی رای بدهند، در تهران امضاها با هم رقابت می کنند، یک امضا این طرف است و یک امضا آنطرف. اگر بحث رای خریدن هم مطرح باشد مثلا در تهران اصلا برای کسی نمی‌صرفد که رای را بخرد. اما در منطقه ای که دوازده هزار نفر یا ده هزار رای می دهند تا نماینده به مجلس بفرستند آنجا بله ممکن است بروند و رایی را بخرند اما در جایی که طرف باید یک میلیون رای بیاورد، باید هر رایی را چند بخرد؟ گفتند باهنر سلطان چای ایران است، بعضی ها به من گفتند برو و پاسخش را بده، پاسخی که من دادم این بود که اقلا ماهی یک کیلو چای را به ما برساند که لازم نباشد بروم از سوپرمارکت کوچه خرید کنم.

خود سعودی‌ها هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند

ظریف که به نیویورک سفر کرده است، بامداد شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.»

کسی از روحانیت توقع ساختن آپولو ندارد، اما انتظار ادب و اخلاق دارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اخیرا یک امام جمعه در یکی از شهرهای شرق کشور تعبیری در سخنرانی عمومی خود بکار برده که حتی دشمنان هم از بکار بردن آن درباره مسئولین ما خودداری می‌کنند. او گفته: «ما از لیبرال‌ها و غرب‌گراها و کسانی که توله‌هایشان در انگلیس عیاشی می‌کنند، اینها نه قدرت پاسخگوئی دارند و نه ما از اینها توقع پاسخگوئی داریم...» عیبی ندارد که این آقای امام جمعه، لیبرال‌ها و غرب‌گراها را قبول نداشته باشد و از آنها انتقاد هم بکند ولی بکار بردن تعبیر «توله‌ها» برای فرزندان آنها که هم توهین به آنهاست و هم فرزندانشان، هیچ مجوز شرعی و اخلاقی ندارد.

داعش چقدر ثروت دارد؟

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی فارین پالیسی ، دارایی داعش در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد دلار می رسید اما رد حال حاضر میزان دارایی این گروهک تروریستی به ۲ میلیارد دلار رسیده است. آن طور که گفته شد قبل از این بیشتر درآمد این گروهک تروریستی از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود که بر اساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۵ این گروهک تروریستی توانست ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش نفت و گاز به دست آورد. منبع درآمدی بعدی این گروه اخاذی و گرفتن مالیات از مردم است . تنها در سال ۲۰۱۵ این گروهک نزدیک به ۳۶۰ میلیون دلار از این محل درآمد داشت.

دلیل هجمه‌های اخیر به "پروانه سلحشوری" به روایت زیباکلام

صادق زیباکلام گفت: با توجه به اظهار نظرهایی که خانم سلحشوری طی این ایام داشته که برخی از آن‌ها بی سابقه بوده و تاکنون هیچ نماینده‌ای این چنین به اظهار نظر نپرداخته است، چنین هجمه‌هایی بر علیه نماینده تهران طبیعی است. آقایان مطهری و صادقی و همچنین خانم سلحشوری نمایندگان شاخص لیست امید هستند و اصول‌گرایان به دنبال شرایطی هستند تا این افراد را رد صلاحیت کنند. در مورد مطهری و صادقی با توجه به عقبه‌ای که این افراد دارند، رد صلاحیت آن‌ها هزینه‌ بسیار زیادی دارد؛بنابراین در چنین شرایطی حملات توپخانه‌ای رسانه‌های اصول‌گرا به سمت پروانه سلحشوری نشانه می‌رود.

اخراج؛ مزد کارگران افشاگر؟

کارگران یک معدن کائولن در گناباد واقع در خراسان رضوی مدعی هستند صاحب این معدن از روستاییان منطقه در راستای فرار مالیاتی سوء‌استفاده کرده است.آن‌ها می‌گویند این معدن‌دار با پوشش کمیته امداد و اعطای کولر آبی به ۱۴ نفر از روستاییان، کپی کارت ملی آن‌ها را دریافت کرده و به اسم روستاییان، محموله‌های خود را از معدن خارج کرده است. این تخلفات معدن‌دار از طریق تبانی با یک شرکت حمل‌ونقل برای خروج بار بیش از حد مجاز انجام شده و سازمان امور مالیاتی هم متوجه تخلفات معدن یادشده نشده است./شرق

نگران نفوذ در رده‌های بالای نظام هستم

بهزاد نبوی در گفتگوی مشروح با سایت الف از عملکرد جریان‌های سیاسی ، خطر جدی شبکه نفوذ در سطوح مختلف نظام، سهم دولت ها در اداره کشور، مذاکره با آمریکا، راهکارهای مناسب برای گذر از فشار تحریم های آمریکا و ... سخن گفت. من معتقد هستم که در کشور کارهایی می شود که نمی توان آن ها را به اصلاح طلبان و اصولگرایان نسبت داد یا حتی ناشی از تند روی دانست. مثلا در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد. اینها در رده های پایین است. و من نگران رده های بالاترهستم. بطور مثال در ماجرای بمب گذاری پاریس در محل مراسم مجاهدین خلق، درست زمانی این اتفاق رخداد که آقای روحانی برای اعلام حسن نیت به اروپا سفر کرده است . موضوع نفوذ بسیار مهم و جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.مقاوم کردن مردم در برابر مسائل حداقلی اقتصادی پادزهر و پاتک حوادث دی ماه ۹۶ است. یکی دیگر از راه های ایستادگی داشتن برخورد معقول در سیاست خارجی است. باید روابطمان را با چین، روسیه و اروپا مستحکم کنیم . اقدامات ماجراجویانه نظامی و تهدیداتی نظیر تهدید به بستن تنگه هرمز را به هیچ وجه مفید نمی دانم.
 
نمی‌شود گفت فقط رای نمایندگان شفاف باشد و دیگران هرکاری خواستند بکنند

پروانه مافی در گفت‌وگو با آزادی درباره ماجرای شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: شفافیت باید در همه ارکان کشور ایجاد شود. اگر بگوییم فقط رای نمایندگان باید شفاف باشد هیچ فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند ما را به آن نتیجه‌ای که منظور نظر همه موافقان شفافیت است، برساند. مگر اینکه سایر ارکان یعنی هر سه قوه، همه نهادهای حاکمیتی و حتی نهادهای عمومی نیز شفافیت داشته باشند. مثلا هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی که بخشی از آن بودجه دولتی دریافت می‌کند، شهرداری‌ها و ... همه باید شفاف باشند. نمی شود که گفت فقط رای نمایندگان مجلس شفاف باشد و دیگران هر کاری که دلشان خواست انجام دهند. بنابراین اولا شفافیت باید در همه ارکان نظام سیاسی و اداری کشور ایجاد شود و دوما نتیجه رای شفاف نمایندگان در مجلس نباید موجب سوءبرداشت کسانی که با آن رای‌ها موافق یا مخالف هستند، شود». وی تاکید کرد: «شفافیت باید در یک جامعه توسعه یافته و فرهیخته ایجاد شود. جامعه‌ای که مسائل را به خوبی بشناسد و افراد به دنبال منافع فردی و جناحی خود نباشند».

فرمانده سپاه: هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به ایران بکشد

سردار سلامی خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپادهای آمریکایی بر این مسئله تاکید داردکه تکنولوژی جدید آمریکا در برابر علم و دانش ما شکست خورده است، هر پهپادی را که حریم هوایی ما را نقض کند سنگون خواهیم کرد و آنقدر شجاعت داریم که سرنگونی آن را اعلام کنیم، امروزه ما جزء کشورهایی هستیم که بیشترین توانایی را در سرنگونی پهپادها دارند. او افزود: در پاسخگویی به هرگونه تجاوز و دشمنی بسیار جدی هستیم. پاسخ ما محدود نخواهد بود و توان پاسخگویی به هرگونه تجاوزی را داریم و برای هر سناریویی آماده هستیم. وی در پایان گفت: آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله. هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی ماند ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده ایم و نقطه امنی باقی نمی گذاریم پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

سازمان فناوری اطلاعات: نشانه‌ای از حمله سایبری در سپر دژفا نداشته‌ایم

امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- در توییتر خود نوشت: در ۴۸ ساعت اخیر رویداد غیرمنتظره‌ای که نشانگر یک حمله سایبری باشد، در سپر دژفا دیده نشده است. گزاره «جنگی نخواهد شد» شامل حوزه سایبری نیز خواهد بود؛ هرچند آمادگی‌های کافی برای مقابله هم داریم. دژفا نشانه مهمی از رشد شبکه ملی اطلاعات است.
طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات است که همراه با توسعه فناوری از حریم شخصی افراد محافظت می‌کند و هدف آن مقابله با حملات سایبری، حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، جلوگیری از کلاهبرداری، نشر اطلاعات و شناسایی بدافزارهاست. این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی شد. همچنین مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرده بود: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته برخلاف ادعاهای امروز رسانه‌های غربی، حمله سایبری موفقی به تاسیسات نفتی و سایر زیرساخت های حیاتی کشور صورت نگرفته است. مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه خبرگزاری ها، سایت های خبری، نشریات و فعالان فضای مجازی خواست تا قبل از انتشار اینگونه اخبار، از طریق مراجع ذی‌صلاح از صحت آن‌ها اطمینان کامل حاصل کنند.

اژه‌ای: نمی‌دانیم چرا سراج در مراسم تودیع شرکت نکرد

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد. ناصر سراج رییس پیشین سازمان بازرسی در این مراسم حضور نیافت. در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و برخی مسئولان قضایی برگزار شده است، از زحمات قاضی ناصر سراج رییس سابق بازرسی کل کشور تقدیر بعمل آمد و حجت الاسلام و المسلمین درویشیان به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد. ناصر سراج رییس پیشین سازمان بازرسی در این مراسم حضور نیافت. محسنی‌ اژه‌ای در سخنان خود در این مراسم، با اشاره به عدم حضور سراج در جلسه امروز افزود: امروز جلسه برای تکریم و معارفه رییس بازرسی منعقد شده که آقای سراج در جلسه نیست. اسمش سراج نیست و معروف به سراج شده است و حقیقتا نیرویی مخلص و زحمت کش بوده است. وی افزود: از سال ۵۸ تاحالا ما دو رفیق و دو دوست شاهد بودیم که در تمام این مدت ۴۰ سال با دلسوزی و پاکی و تدبیر و با قاطعیت انجام وظیفه کرده و به سهم خودم از ایشان تشکر دارم. ایشان یکبار در اواخر سال ۹۶ امد و اصرار کرد کس دیگری جایگزین او شود و به جهات مختلف گفتیم فعلا شما بمانید. در سال ۹۷ نیز دوباره گفتند و در سال ۹۸ از همان آغاز ریاست قوه دو سه بار پیشنهاد دادند و خودم در تودیع و معارفه دو سه بار گفتم که خوب است که مدیران جابه جا شوند و مگر افراد خاصی که باید سالیان سال بمانند. اگر مدیران بتوانند جابجا شوند برای تشکیلات هم خوب است. بهتر است کس دیگر با روحیه و انرژی جدید بیاید. از زحمت آقای سراج مجددا تقدیر می کنم. زحمات زیادی متحمل شدند. از او خواستیم که بیاید. علت عدم حضورشان هم برای من روشن نیست. برای ما مدیران این موضوع فرعی است و هرکجا هست بسلامت باشند. برای ایشان ابلاغ مشاورت ریاست قوه صادر شده است‌ و ۷ الی ۸ کار پیشنهاد شده که اگر بپذیرند درخدمتشان هستیم. ریاست قوه هم اصرار داشتند که از وجود ایشان در دستگاه قضایی استفاده کنیم.
 
مطهری: با شفافیت آراء موافقم اما نه برای همه نمایندگان

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار داشت: به طور کلی بنده با شفافیت آراء موافقم، اما در شرایط فعلی شفافیت آراء را برای همه نمایندگان مجلس مناسب نمی‌دانم، اگر چه برای شخص خودم مشکلی ندارم.وی افزود: دلیل مخالفتم برای شفافیت همه نمایندگان این است که در مسائل مورد اختلاف اگر آراء نمایندگان اعلام شود، بسیاری از آنها در حوزه‌های انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند.عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در نتیجه این امر (تحت‌ فشار قرار گرفتن نمایندگان) باعث می‌شود که نمایندگان در مجلس رای واقعی خود را اعلام نکنند و چنین چیزی به ضرر کشور است.مطهری در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: هر وقت این شرایط تغییر کرد و چیزی به نام گروه‌های فشار نداشته باشیم شفافیت آراء نمایندگان یک امر مفید خواهد بود.

فرزند ارشد عسگراولادی به شایعات پایان داد

فرزند ارشد مرحوم اسدالله عسگراولادی گفت: تمام فرزندان و نوه‌های پدرم در تهران زندگی می‌کنند و فرد معرفی شده در شبکه‌‌های اجتماعی هیچ نسبت خانوادگی با پدرم ندارد.امیرعلی عسگراولادی در گفت وگو با ایسنا با تشکر از همه افرادی که در مراسم تشییع و ختم مرحوم عسگراولادی شرکت و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند، اظهار کرد: دو فرزند پسر و سه فرزند دختر و همه نوه از مرحوم عسگراولادی به یادگار مانده است و تمام فرزندان و نوه‌های پدرم در تهران زندگی کرده و آن فردی که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان نوه اسدالله عسگراولادی معرفی شده بود هیچ نسبت خانوادگی با پدرم ندارد.وی ادامه داد: ما از طریق پلیس فتا در حال پیگیری برای شناسایی کسانی هستیم که در فضای مجازی خانواده عسگراولادی را تخریب کردند. پدرم همواره در کار خیر بوده و دارایی خود را نیز از راه حلال بدست آورده است و کسانی که نتوانستند وی را در طول حیات ‌اش تخریب کنند، اکنون با نسبت دادن افراد بدنام در فضای اجتماعی به دنبال تخریب خانواده وی هستند.
 
پیش‌بینی داماد نجفی از زمان آزادی شهردار سابق تهران

ساعتی پیش خبر نقض حکم محمدعلی نجفی از سوی دیوانعالی کشور در شبکه های مجازی منتشر شد به این ترتیب با اعلام نقص تحقیقات در پرونده، حکم صادر شده از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری استان به تائید دیوانعالی کشور نرسید. علیرضا ببری، داماد محمد علی نجفی در این رابطه گفت: جزئیاتی از نقض رای دیوان ندارم و در کانال های تلگرامی آن را مطالعه کردم و وکیل ما پیگیر ماجرا است.او در رابطه با آزادی شهردار اسبق تهران افزود: آقای نجفی در حال حاضر اضافی در زندان است. تا کنون صحبتی در رابطه با آزادی او نشده است.ببری در خصوص زمان آزادی محمدعلی نجفی اظهار کرد: پیش بینی من این است و احساس می کنم به احتمال خیلی زیاد طی هفته ای که در پیش است آزاد خواهد شد. امیدوارم مشکلی نباشد و آقای نجفی به زودی آزاد شود.داماد نجفی در پایان گفت: خبر نقض را شنیده ایم و ظرف امروز و فردا حکم به دست وکیل می رسد و جزئیاتش را اعلام می کنیم.گفتنی است بر اساس برخی اخبار تائید نشده، شعبه ۴۱ دیوانعالی کشور حکم پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسرش میترااستاد را نقض و اعلام کرد تحقیقات در پرونده ناقص است و باید نظر کارشناسی درباره نحوه شلیک گلوله‌ها اخذ شود.
 
اظهارات سلحشوری در مورد قصه برادرزاده‌اش

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه روز گذشته بود که یک مرتبه ادعایی مطرح شد که سرکرده و استاد ماساژور مختلط که خدمات جنسی ارائه می‌داد را گرفته‌اند و این فرد برادرزاده بنده بوده است و این اخبار در گروه‌ها و فضای مجازی و کانال‌ها پخش شد. وی افزود: بنده در درجه اول گفتم اینکه خیلی واضح و مسخره است که چه لزومی دارد که بنده در چنین چیز مسخره‌ای ورود کنم، اما برخی دوستان گفتند شاید افکار عمومی مانند شما فکر نکنند و باید تنویر افکار عمومی را داشته باشید که پس از آن بنده توئیتی زدم. عضو فراکسیون امید مجلس در همین رابطه خاطرنشان کرد: بنده دو برادر دارم که از هر کدام یک برادرزاده دارم که یکی از آن‌ها ۴ ساله است و دیگری ۲۰ ساله است و دانشجو است و اکنون هم هر دو در خانه پدری خود در اهواز هستند.

سلحشوری در پاسخ به این سؤال که آیا برادرزاده شما مشغول به کاری است که این شبهه به عنوان تشابه اسمی ببرایش به وجود بیاید و آیا ممکن است این فرد نسبت دیگری با شما داشته باشد و از اقوام دورتر شما باشد، گفت: اتفاقاً همه دوستان و اطرافیان و نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا از من سؤال کردند، اما از آنجایی که این‌ها حتی اسمی از آن استاد ماساژ منتشر نکردند پس آیا نباید اسمی از این شخص منتشر شود که بدانیم او کیست. وی در پاسخ به این سؤال که ممکن است تشابه فامیلی این دیدگاه را ایجاد کرده باشد، گفت: شخصی که این مطلب را منتشر کرده است باید نام و مشخصاتی از این فرد ارائه می‌کرد؛ شما دیده‌اید هر اتفاقی افتاده اسم را عنوان می‌کنند و نمی‌گویند فلانی برادرزاده سلحشوری بوده است. عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که این موضوع سازمان‌یافته باشد. بنده در این خصوص توئیتی منتشر کرد و طی آن اعلام کردم که این موضوع از اساس کذب است و بچه‌های برادر من این افراد هستند و این ویژگی‌ها را دارند.

سپاه به کمک حشدالشعبی می‌رود

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راهپیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشد الشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.
 
پژمان‌فر: طرح شکایت از هالیوود شاید در مجلس دهم به نتیجه نرسد!
 
یک نماینده مجلس درباره طرح فرهنگی الزام دولت به شکایت از هالیوود گفت: هجمه‌های زیادی علیه ملت ما در هالیوود صور گرفته که باید نسبت به آن واکنش نشان داد، اما با توجه به عمر کم این مجلس نمی‌دانم که آیا این طرح بتواند به نتیجه حتمی و مطلوب خود برسد.این نماینده مجلس در ابتدا گفت: در این طرح سعی شده که برخورد جدی و قانونی علیه جریاناتی که ظالمانه حقوق مردم و داشته‌های فرهنگی، دینی، تاریخی و... آنان را مورد هدف قرار داده‌اند صورت بگیرد؛ یکی از این گروه‌ها و سرکرده‌های آنان هالیوود است که سال‌ها است با ساخت آثاری در زمینه‌های ایران و اسلام هراسی فعالیت می‌کند؛ فیلم‌های زیادی مانند ۳۰۰ که در دو قسمت ساخته شد و به صراحت به تاریخ و فرهنگ مردم ما توهین کرد؛ آثار زیادی نیز در زمینه ایران هراسی و دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ساخته شد که واکنش جدی از طرف ما صورت نگرفت؛ البته رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های خود با اهالی هنر و سینماگران درباره دروغ‌های این فیلم‌ها و توهین‌هایی که به ملت می‌کنند، صحبت کرده‌اند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار