حالا که برخی افراد به دنبال سیاه نمایی هستند؛
بد نیست افکار عمومی و خبرنگاران بدانند که وزارت ارشاد تنها در 8 ماه از سال قبل یعنی از مرداد تا اسفند 97، بالغ بر 65 میلیون تومان به روزنامه ای که صاحب امتیاز و مدیرمسئولش کریم خرسندی، مدیرعامل فعلی خانه مطبوعات گیلان می باشد، کمک نقدی کرده است! یعنی به طور میانگین بیش از ماهی 8 میلیون تومان! البته 29 میلیون تومان از این مبلغ تنها در اسفند پارسال و نزدیک به 18 میلیون تومان در 2 روز متوالی  به حساب این نشریه واریز گردیده است!
کد خبر: ۷۸۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۲ 20 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از خزرآنلاین، مدت هاست که خانه مطبوعات گیلان در نظر برخی مدیران و دستگاه های دولتی و اجرایی، به اشتباه متولی رسانه های مکتوب و مجازی استان تلقی شده و کمک های نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته به خبرنگاران در مناسبت های مختلف، به سوی این موسسه غیرتجاری سرازیر می شود. این در حالی است که میزان این دریافتی ها و محل هزینه کرد آن ها بر بسیاری از خبرنگاران پوشیده بوده و البته خانه مطبوعات گیلان هم علیرغم درخواست های قبلی، در پورتال اطلاع رسانی خود هیچ بخشی را به انتشار اسناد مالی و شفاف سازی عملکرد مالی خود اختصاص نداده است. 

اخیراً کریم خرسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در گفتگویی با اشاره به سفر زیارتی جمعی از خبرنگاران به مشهد مقدس، گفته است که تمام مستندات مالی این سفر بر اساس تفاهم نامه انجام شده توسط بازرسین خانه مطبوعات و ناظران ارشاد مورد بازبینی قرار می گیرد.

وی همچنین برخی انتقادات صورت گرفته را ناشی از بداخلاقی و سیاه نمایی برخی افراد معلوم الحال خوانده که تنها موجب اختلاف و تفرقه افکنی بین جامعه رسانه ای می شوند و در پایان هم قضاوت و داوری در مورد عملکرد خانه مطبوعات را به افکار و اذهان عمومی سپرده است.

در پاسخ به مدیرعامل خانه مطبوعات باید گفت:

1. بارها عنوان شده است که خواسته و مطالبه جمعی از اصحاب رسانه، انتشار تمام مستندات مالی خانه مطبوعات است. اینکه این خواسته را تنها به اسناد مالی سفر اخیر خبرنگاران به مشهد که آن هم توسط دکتر نوبخت ترتیب داده شده است، تنزل دهیم، اگر از روی عمد نباشد، احتمالا ناشی از درک نادرست مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از مطالبه جمعی از خبرنگاران علیرغم درخواست های چندباره آنان است.

2. متاسفانه بسیاری از رانت ها و اختلاس های ریز و درشت در سطح دستگاه هایی صورت گرفته که تشکیلات عریض و طویل بازرسی و حراست داشته و در حرف و نه در عمل، ده ها ناظر بر عملکرد آن نظارت داشته اند. به دور از هرگونه پیشداوری، اینکه تمام مستندات مالی این سفر یا هر مراوده مالی دیگری در خانه مطبوعات، توسط بازرسان خانه مطبوعات که جزیی از بدنه همان تشکل محسوب میوند یا ناظران ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد، نمی تواند تضمینی بر درستی و صحت کامل آن ها باشد.

3. اینکه رسانه ای مطالبات خبرنگاران مبنی بر انتشار اسناد مالی خانه مطبوعات گیلان را منعکس نماید، سیاه نمایی است؟! بهتر نبود جناب خرسندی به جای حرف زدن، مستندات را هم چاشنی اظهارات خود کرده و با انتشار اسناد و مدارک مالی این سفر و تمام دریافت ها و هزینه کردهای قبلی خانه مطبوعات، هم خواسته خبرنگاران را اجابت می کرد، هم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و افراد معلوم الحال می کوبید و هم نشان می داد خانه مطبوعات به علت عملکرد بی شائبه مالی، هیچ واهمه ای از شفافیت ندارد! البته از قدیم گفته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه باک است!

4. خرسندی در پایان اظهارات خود قضاوت و داوری از عملکرد خانه مطبوعات را به افکار و ادهان عمومی سپرده است. دفاع مدیرعامل خانه مطبوعات از عملکرد این موسسه ناخودآگاه یادآور ضرب المثلی است که می گوید: هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است!

البته نظرخواهی از افکار عمومی بسیار خوب است اما مردم دقیقا بر اساس کدام مستندات باید در مورد عملکرد خانه مطبوعات قضاوت کنند؟ اولین قدم برای قضاوت خواهی از افکار عمومی، اینست که خانه مطبوعات اسناد دریافتی های خود را در کنار خدماتی که ارایه کرده، منتشر کند و سپس از مردم در باره نحوه عملکرد خود نظرخواهی کند. تا وقتی سندی منتشر نشده، افکار عمومی چگونه می توانند در خصوص عملکرد خانه مطبوعات قضاوت کنند؟

5. بد نیست افکار عمومی و خبرنگاران بدانند که وزارت ارشاد تنها در 8 ماه از سال قبل یعنی از مرداد تا اسفند 97، بالغ بر 65 میلیون تومان به روزنامه ای که صاحب امتیاز و مدیرمسئولش کریم خرسندی، مدیرعامل فعلی خانه مطبوعات گیلان می باشد، کمک نقدی کرده است! یعنی به طور میانگین بیش از ماهی 8 میلیون تومان! البته 29 میلیون تومان از این مبلغ تنها در اسفند پارسال و نزدیک به 18 میلیون تومان در 2 روز متوالی  به حساب این نشریه واریز گردیده است!

انتهای پیام/*

برچسب ها: خانه مطبوعات ، نوبخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار