لازم است که توافقاتی صورت پذیرد تا خانه‌های تاریخی شهر بندرعباس پس از مرمت به عنوان موزه‌ای برای آثار مختلفی جهت انجام کارهای فرهنگی در اختیار هنرمندان هرمزگانی قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۸۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 23 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، اگر استاندار هرمزگان پیگیراحیا ومرمت خانه‌ های تاریخی دراستان هرمزگان باشدپاره‌ای از وظایفش رابه جاآورده پسنده است که پس ازمرمت طبق توافقاتی این خانه‌های تاریخی برای کارهای فرهنگی دراختیار هنرمندان استان قرار بگیرند.

خانه‌های تاریخی‌ شهربندرعباس تبدیل به موزه شوند

برای تسریع در امور معاونت عمرانی استانداری هرمزگان نقش محوری را می‌تواند بازی کند مثل هماهنگی با پیمانکار و همه عوامل کار ، بانک عامل برای تملک و مرمت ابنیه‌های تاریخی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، طرح مرمت بناهای متعدد تاریخی را کلید بزنند.
البته نظرات اداره کل ارشاد در محتوای طرح‌ها خوبه که اعمال شود، البته برای راه‌اندازی «موزه‌های هنر» در شهر بندرعباس شناسایی و مرمت چند خانه تاریخی هم کار سختی نیست فقط نیاز به همت دارد.
تأسیس خانه موزه‌ها در راستای پایلوت گردشگری هنری استان هرمزگان باید اجرایی شود زیرا که اجرایی چنین طرحهای ابتکاری واجب است.
استانداری باید به عنوان هماهنگ کننده مشکل مالکیت‌های املاک را از طریق مسکن و شهرسازی برطرف کند تا روند کار به مشکل نخورد و خانه‌های تاریخی که در اختیار ادارات و نهاد‌ها هم قرار دارند شناسایی شوند تا شرایط مرمت و واگذاری آنها برای موزه‌ها دنبال شود بایستی فضای گردشگری و فرهنگی شهر بندرعباس افزایش یابد.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار