دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز اخیرا از مشکلاتی که برای کارگران روغن نباتی شیراز به وجود آمده سخن گفته و مدعی شده است : «کارخانه روغن‌نباتی نرگس شیراز اواخر سال ۹۲ تسهیلاتی به نام یکصد تن از کارگران خود از بانک گرفت که در مجموع رقمی افزون بر ۲ میلیارد تومان شد اما امروز با عقب افتادن پرداخت اقساط این کارخانه، دادگاه به نفع بانک در خصوص توقیف اموال کارگران رای داده است؛‌ در این میان،‌ مسئولان کارخانه نوید داده‌اند مشکل را حل‌ می‌کنند.»
کد خبر: ۷۸۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا بیک‌محمدی مدیر داخلی کارخانه روغن نباتی نرگس شیرازبا اشاره به انتشار اخباری مبنی بر صدور حکم توقیف اموال کارگران این کارخانه به دلیل بدهی مجموعه به بانک گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و هیچ حکمی در این رابطه صادر نشده است.

بیک محمدی افزود: مدیران وقت کارخانه در سال ۹۱ با هدف حل مشکلات شرکت برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند اما چون اسناد آزادی در اختیار نداشته‌اند بنابر این با رضایت حدود ۱۰۰ نفر از کارگران اقدام به دریافت تسهیلاتی جمعا به میزان ۲ میلیارد تومان به نام این کارگران می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران وقت کارخانه تا اواسط سال ۹۵ نسبت به پرداخت به موقع اقساط اقدام می‌کنند اما پس از آن در پرداخت‌ها دچار مشکل می‌شوند.

او گفت: با حضور مدیریت جدید در سال ۹۷ مذاکرات با بانک عامل مجددا آغاز می‌شود و امروز از حدود ۷۰۰ میلیون تومان بدهی باقیمانده فقط ۲۰۰ میلیون تومان باقیمانده است هرچند طی این یکسال با احتساب سود بانکی حتی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان رقم باقیمانده اقساط پرداخت شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: در مجموع کارخانه تاکنون بابت تسهیلات ۲ میلیارد تومانی حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اقساط پرداخته کرده و علاوه بر این ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز باید پرداخت کند که جمعا چیزی بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

مدیر داخلی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز افزود: البته ۲۰۰ میلیون تومان بدهی باقیمانده یک ماه گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بود که پیرو مذاکره و تفاهم اخیر با بانک مبنی بر پرداخت اقساط باقیمانده ظرف سه ماه آتی ۱۵۰ میلیون تومان دیگر آن نیز پرداخت شد و تنها ۲۰۰ میلیون تومان از کل بدهی باقیمانده است. بنابراین نه تنها حکمی مبنی بر توقیف اموال کارگران صادر نشده بلکه حساب بانکی تعدادی از کارگران نیز که توسط بانک مسدود شده بود رفع مسدودی شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر : دادگاه به نفع بانک در خصوص توقیف اموال کارگران رای داده است

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز اخیرا از مشکلاتی که برای کارگران روغن نباتی شیراز به وجود آمده سخن گفته و مدعی شده است : «کارخانه روغن‌نباتی نرگس شیراز اواخر سال ۹۲ تسهیلاتی به نام یکصد تن از کارگران خود از بانک گرفت که در مجموع رقمی افزون بر ۲ میلیارد تومان شد اما امروز با عقب افتادن پرداخت اقساط این کارخانه، دادگاه به نفع بانک در خصوص توقیف اموال کارگران رای داده است؛‌ در این میان،‌ مسئولان کارخانه نوید داده‌اند مشکل را حل‌ می‌کنند.»

علی راستگو در این باره گفت:‌ در جلساتی که به منظور حل مشکل بدهی کارخانه روغن نباتی شیراز بابت تسهیلاتی که به نام حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این کارخانه دریافت شده برگزار شد، مدیران کارخانه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بانک عامل قول داده‌اند که تا آبانماه نسبت به تسویه باقیمانده تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: رقم کلی تسهیلات دریافتی در ماه پایانی سال ۹۲ توسط کارخانه روغن نباتی شیراز بدون محاسبه سود آن ۲ میلیارد تومان بوده که به نام یکصد نفر از کارگران گرفته شده است.

راستگو ادامه داد: از آن تاریخ تاکنون کارخانه بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده اما هنوز بخشی از آن بدهی که رقمی در حدود ۳۷۰ میلیون تومان است باقیمانده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس اظهار داشت: از آنجا که تسهیلات به نام کارگران دریافت شده چنانچه کارخانه نتواند به تعهد خود مبنی بر تسویه بدهی اقدام کند با توجه به اینکه بانک موفق شده بر علیه کارگران از دادگاه رای بگیرد، اموال کارگران توقیف خواهد شد.

وی ادامه داد: البته بانک به دنبال حل مسالمت‌آمیز این موضوع است و مسئولان کارخانه نیز اعلام کرده‌اند که مایل هستند این موضوع بدون ایجاد مشکل برای کارگران خاتمه یابد.

راستگو، شرایط کارخانه روغن نباتی شیراز را خوب توصیف کرد و ادامه داد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن روغن نباتی را دارد در حالی که هم اینک یک هزار و ۵۰۰ تن تولید دارد که البته بخشی از این کاهش تولید به تحریم‌ها باز می‌‎گردد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در جمع شماری از فعالان رسانه‌ای استان از تلاش برای گره‌گشایی و حل مشکل کارگران کارخانه روغن‌نباتی سخن گفت و اظهار داشت که پیگیر موضوع است.

شرکت روغن نباتی شیراز در سال ۱۳۳۳ تحت عنوان کارخانه پنبه پاک کنی در شیراز احداث شد پس از آن با افزایش گرایش و رغبت عموم مردم به جایگزینی روغن‌های نباتی بجای روغن‌های حیوانی، فرایند تصفیه این کارخانه با ظرفیت ۶۰ تن در روز راه اندازی و بتدریج به ظرفیت کنونی ۴۰۰ تن در روز که شامل تصفیه و بسته بندی انواع روغن‌های نباتی مایع، جامد مصرف خانوار، مارگارین و روغن‌های ویژه صنف و صنعت می باشد افزایش یافت.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۹۳ هزار ۷۵۰ متر مربع در شهر شیراز واقع شده است . مساحت زیر بنا شامل انبارها، سوله های تولید و ساختمان اداری در حدود ۴۶ هزار متر مربع می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار