استاندار ایلام تشریح کرد؛
استاندار ایلام گفت:‍ دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق تولید و اشتغال استان ایلام گام های بلندی را در حوزه سرمایه گذاری در استان برداشته است.
کد خبر: ۷۸۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 17 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در تشریح دستاوردهای دولت در حوزه سرمایه گذاری استان ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر این سرمایه گذاری ها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری، آب و خاک، صنعت و ... است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی یک هزار نفر، اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی استان و اختصاص ۶۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی دهلران از جمله این سرمایه گذاری ها است.

استاندار ایلام اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به ان جی ال دهلران، طرح تقویت فشار گاز میدان نفتی بیات با سرمایه یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر، در دست اقدام بودن ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان های مهران و دهلران،‌ پروژه‌ لرزه‌نگاری ایوان و چرداول با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال و با ۴۰۰ نفر اشتغالزایی را از جمله پروژه های مهم استان ایلام در دولت تدبیر و امید برشمرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین دولت در طرح هایی چون پروژه اکتشاف میادین نفتی و گاز در قسمت جنوبی استان (آبدانان و دهلران) با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی بالغ بر ۶۰۰ نفر،‌ اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال به پروژه pp پتروشیمی ایلام،‌ تقویت چاه های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو و ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اقدام کرده است.

آب ، خاک و کشاورزی

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه گذاری ها در زیربخش های کشاورزی و آب و خاک گفت: سامانه گرمسیری برای آبیاری ۱۸ هزار هکتار با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۹۹ درصد،‌ اجرای ایستگاه های کوچک تامین آب ( پمپاژ آب) به تعداد ۱۸ مورد با هدف تامین آب ۲۲ هزار هکتار که طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده همه این طرح ها مورد بهره برداری کامل قرار می گیرند که این مهم نشان از اهمیت حوزه کشاورزی استان ایلام در دولت تدبیر و امید دارد.

وی اجرای مرحله دوم احیای دشت های استان ایلام در سطح ۹ هزار هکتار که در مرحله تامین اعتبار است و برای فاز اول این طرح ۴۱ هزار هکتار با اعتبار بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و نیز اخذ مجوز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی دهلران و معرفی سرمایه گذار را از برنامه های دیگر دولت در استان ایلام ذکر کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهار آب های سطحی در اراضی پایین دست سدهای دویرج، میمه و کنگیر با مساحت ۱۲ هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۹۹ درصد،‌ پیگیری برای احداث مجتمع های گلخانه ای مهران به وسعت ۱۰۰ هکتار، آبدانان ۱۷ هکتار ، صالح آباد ۱۰ هکتار و ایوان با ۱۰ هکتار با همراهی و حمایت دولت در استان ایلام در دست اقدام است.

سرمایه گذاری شرکت کوثر

سلیمانی دشتکی افزود: دولت همچنین مشوق ها و برنامه های حمایتی متعددی برای شرکت های سرمایه گذار لحاظ کرده تا سرمایه گذاران با اطمینان بیشتر به سرمایه گذاری در ایجاد پروژه های مختلف ورود کنند که یکی از این شرکت های سرمایه گذاری شرکت کوثر است که در استان پروژه های معتدد سرمایه گذاری کرده که عمده این طرح ها مربوط به زیر بخش های کشاورزی است.

به گفته وی تولید مرغ مادر با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر،‌ طرح جوجه یک روزه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر،‌ پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر و گاوداری شیری ۲۰۰۰ راسی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر از جمله طرح های مورد سرمایه گذاری شرکت کوثر در استان ایلام است.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان

استاندار ایلام درباره سرمایه گذاری ها در بخش گردشگری اظهار داشت: ۲۵ طرح مختلف عمرانی در زیرساخت های بیش از ۲۰ منطقه گردشگری نقاط مختلف استان در حال انجام است، همچنین ساخت هتل پنج ستاره توسط شرکت سمگا در شهر ایلام با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰ نفر، مجتمع فرهنگی گردشگری شهر ایلام با سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۵ نفر از جمله پروژه های استان در حوزه گردشگری است.

سلیمانی دشتکی یادآوری شد: تکمیل مجتمع های گردشگری و تفریحی سد کنگیر ایوان، سد سیمره و سد دویرج دهلران با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال و ۳۷ نفر اشتغال و ۲۰ طرح بوم گردی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۵۰ نفر در نقاط مختلف استان ایلام در دستور کار قرار دارد.

 سرمایه گذاری در بخش حوزه شهری

وی در مورد پروژه های عمران شهری در دست اقدام هم گفت: طرح میدان میوه و تره بار شهر ایلام با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی، طرح ساماندهی نمایشگاه های خودرو شهر ایلام با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر،‌ احداث شهرک صنفی شهر ایلام برای استقرار ۶۰۰ واحد صنفی،‌ احداث سردخانه در شهر ایلام توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال با همراهی دولت در استان از جمله پروژه های در دست اقدام در این حوزه است.

سرمایه گذاری در بخش مرزهای استان

استاندار ایلام به اهمیت توسعه و تقویت مرزهای استان همسو با مرز مهران با توجه به مراودات مختلف با کشور عراق اشاره کرد و افزود: ‌احداث زیرساخت های بازارچه مرزی چیلات در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال و پیگیری به منظور راه اندازی آن و احداث زیرساخت های بازارچه مرزی چنگوله در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و پیگیری به منظور راه اندازی آن از اهم‌ برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه مرزهای استان ایلام‌است.

سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد: سرمایه گذاری های فعلی و آتی بتواند چهره استان مستعد و سرشار از پتانسیل استان ایلام را در راستای تولید و اشتغال پایدار تغییر دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار