وزیر نیرو:
وزیر نیرو از تمدید مدت قرارداد وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 16 September 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از صنایع، وزیر نیرو از تمدید مدت قرارداد وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.

* تمدید وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان

رضا اردکانیان در دیدار با سرگئی استورچاک معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سیریک هرمزگان به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه امروز میان وزارت دارایی روسیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امضا شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود حداکثر تا دو ماه آینده تجهیز کارگاه مربوطه شروع شود و این پروژه، مسیر اجرایی خود را آغاز کند.
 
* مشکلی برای تامین مالی طرح‌ها وجود ندارد

اردکانیان گفت: پروژه‌های دیگری نیز با روسیه داریم که استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی‌کردن راه‌آهن اینچه برون- گرمسار است که تامین مالی این پروژه نیز باید همین مسیر را طی کند که نسبت به پروژه نیروگاه سیریک عقب‌تر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه امید است این پروژه نیز تا پایان سال ۹۸ اجرایی شود، بیان کرد: پروژه توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و بازتوانی یکی از نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار قرار دارد که مذاکرات و قرارداد آنها به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: وزارت دارایی روسیه اعلام کرده  مشکلی برای تامین مالی این طرح‌ها وجود ندارد و انتظار می‌رود آنها به‌زودی اجرایی شوند و این دو پروژه، حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون اعتبار خواهند داشت.

* الحاقیه میان دو دولت ایران و روسیه

معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به الحاقیه موافقت‌نامه میان دو دولت ایران و روسیه، گفت: امضای این الحاقیه اجازه خواهد داد برای تامین مالی اقدام کرده و نیاز پروژه را برطرف کنیم. 

سرگئی استورچاک ادامه داد: با تامین مالی، سفارش تجهیزات لازم آغاز و کارها به صورت رسمی آغاز خواهد شد و این طرح فرصت‌های اشتغال زیادی به همراه دارد.

معاون وزیر دارایی روسیه در پایان این پروژه را یک سرمایه‌گذاری خیلی بزرگ به مبلغ یک و نیم میلیارد یورو دانست که فواید آن به دو کشور خواهد رسید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار