هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی هرمزگان راه‌اندازی شد؛
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان از افتتاح هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی این استان در شهر فین خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 16 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در حاشیه افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر فین تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مراجعین دستگاه قضایی استان برای مشاهده اوراق و ابلاغیه های خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند که این موضوع، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه ها را در برداشته است.

افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به باغ شهر فین رسید

قهرمانی ضمن اشاره به تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در استان گفت: 18 دفتر در سطح استان و 5 دفتر در سطح شهر بندرعباس فعال شده اند که در آینده ای نزدیک 10 مرکز دیگر نیز در اقصی نقاط استان شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: این دفاتر باید اقداماتشان براساس مقررات قانونی، هماهنگی با معاونت فناوری اطلاعات دادگستری، امانتداری در خصوص اطلاعات افراد، مشورت در امور، سرعت و دقت در کار باشد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه دفتر خدمات الکترونیک قضائی فین هجدهمین دفتر در سطح استان است که راه اندازی می‌گردد، گفت: افزایش تعداد این دفاتر در سطح هرمزگان دسترسی شهروندان به خدمات قضائی را تسهیل می نماید.

به گفته وی در این دفتر بیش از ۲۰۰ خدمت ارائه می‌شود که ثبت لوایح تجدیدنظر، گواهی عدم سوء پیشینه، پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستری ها ضروریست از نمونه این خدمات هستند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز از دیگر وظایف این دفتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: این دفتر توسط بخش خصوصی تحت نظارت دادگستری استان و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در مساحت شصت مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهر فین است.

افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به باغ شهر فین رسید
 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار