رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس در خصوص خرید و فروش اینترنتی لوازم التحریر در آستانه فصل بازگشایی مدارس به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 15 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی گفت: امروزه در عصر اطلاعات و ارتباطات، درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای مجازی دارد، اما افرادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها اقدام به کسب و کار غیر قانونی کرده و از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

او با اشاره به این که فصل بازگشایی مدارس پیش رو است و خانواده‌ها فرصت مناسبی برای خرید وسایل ویژه داش آموزی دارند، افزود: در این ایام، کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده از سوی برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بهانه فروش ارزان قیمت لوازم التحریر، متصور است.

نعمایی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در خرید‌های اینترنتی، قبل از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند و حتماً پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مجرمان سایبری به بهانه‌های مختلف مانند تخفیف ویژه دانش آموزی و فروش لوازم التحریر، پول هنگفتی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری می‌کنند، لذا شهروندان می‌بایست در مواجهه با آگهی‌های جذاب و اغواگرایانه، هوشمندانه عمل کنند و ضمن تحقیق و بررسی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه در سایت‌های فروش لوازم التحریر کنند و از دارا بودن «نماد اعتماد الکترونیکی» (ای-نماد) توسط فروشگاه مجازی اطمینان حاصل کنند و از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: شهروندان در صورتی که مجبور به خرید از طریق درگاه‌های اینترنتی می‌باشند؛ باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی آدرس اینترنتی URL و وجود گواهینامه SSL یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند و هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار