معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:ارائه آموزش‌های لازم به منظور پیشگیری از استرس‌های شغلی در استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 10 September 2019
به گزارش «تابناک» هرمزگان، راضی ناصری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:سلامت روان در محیط کار به معنای مقاومت در برابر استرس ها، پیشگیری از پیدایش مشکلات روانی در کارکنان و سالم سازی فضای روانی محیط کار است.

او افزود:در صورت عدم پیشگیری از استرس شغلی، جمعیت کاری آسیب‌های فراوانی متحمل می‌شود.

ناصری فر اضهار کرد: سلامت روان در محیط کار به این معناست که هیچیک از کارکنان به دلیل عوامل موجود در محل کار، گرفتار آسیب روانی نشوند.

او ادامه داد: کارکنان از فعالیت‌ها و محل کار خود احساس رضایت کنند و با علاقه مندی به محل کار خود قادر به ایجاد روابط مطلوب با محیط کار و عوامل موجود در آن باشند و هر یک از کارکنان نسبت به محیط کار خود و خصوصا نسبت به جایگاه خود احساس مثبتی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: محیط کار به تنهایی بیماری زا نیست، بلکه شرایط تفکر شخص و بهداشت فردی می‌تواند از عوامل موثر در به خطر افتادن سلامت روان کارکنان باشد.

ناصری فرعنوان کرد: علت‌های متعددی برای افزایش اختلالات روانی در محیط کار از جمله حجم بالای کار، ساعات زیاد کاری، محیط فیزیکی و روانی نامطلوب و نبود جو صمیمیت و همکاری وجود دارد.

او در ادامه افزود: در نتیجه وجود این عوامل در محیط‌های کاری، علائم استرس از قبیل: کاهش میزان بهره وری در کار، کاهش رضایت شغلی، افزایش رفتار‌های پرخطر، اختلالات خواب و مشکلات خانوادگی ایجاد می‌شود.

ناصری فر با اشاره به اینکه کاهش استرس شغلی، بهره وری را افزایش می‌دهد و سلامت جسم و روان را در پی دارد، اضافه کرد: برنامه‌های بهداشتی مناسبی در راستای سلامت روان در این استان در دست اجراست که با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری از استرس و ارتقا سلامت روان افراد جامعه، اجرای برنامه‌های جدید و مثمر ثمر در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار