به همت مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش دوره آموزشی قوانین و مقررات ساخت ویژه مهندسان طراح و ناظر حقیقی و حقوقی فعال در جزیره برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 09 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس مقدس زاده رییس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت ضمن خیر مقدم به مهندسان ناظر با اشاره به گستردگی دنیای علم، مهمترین ویژگی حوزه مهندسی را اثرگزاری مستقیم بر زندگی روزمره مردم دانست.

دوره آموزشی قوانین و مقررات ساخت در جزیره کیش برگزار شد

وی در خصوص اهمیت برگزاری دوره آموزشی قوانین و مقررات ساخت گفت: این دوره آموزشی کمک می کند تا با تبادل اطلاعات با یکدیگر به رویکرد، هدف ، ادبیات و درک مشترک دست پیدا کنیم.
مهندس مقدس زاده با بیان اینکه ساختمان یکی از شاخص های مهم و اثرگذار در حوزه اقتصاد است، افزود: ساختمان ها سرمایه های ذی قیمت و ارزشمندی هستند که معرف هویت تاریخی و فرهنگی در هر شهر، در هر کشور و اصولا در هر حوزه جغرافیایی است و دارای ویژگی های متفاوت از سایر امکانات متعلق به شهروندان است.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در ادامه اظهار داشت: مهندسان شهرسازی می بایست به لحاظ اخلاقی و مسئولیت حرفه ای، بر روند اجرایی پروژه ها نظارتی دقیق داشته باشند و از اعتبار تخصصی، حرفه ای و امضای خویش صیانت نمایند. این یکی از تعهدات قانونی و صنفی مهندسان ناظر است.
مهندس مقدس زاده بر لزوم اجرای پروژه های عمرانی بر اساس استانداردهای معتبر و ایجاد شرایط مطلوب و ایده آل تاکید کرد و گفت: طراحی مناسب و اجرای صحیح و نظارت به موقع در ارتقاء شاخص های فنی ساخت و ساز در جزیره کیش کمک کنیم.
وی در پایان یادآور شد: جزیره کیش می تواند در حوزه های گوناگون الگویی مناسب در کشور باشد.
مهندس کردی داریان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش نیز ضمن اشاره به تاریخچه به وجود آمدن جزیره کیش از 20 میلیون سال قبل ، حفظ و نگهداری محیط زیست در امر شهرسازی را ضروری دانست.
وی بر لزوم توجه ویژه به بحث ژئوتکنیک در تمامی نقاط جزیره تاکید کرد و افزود: متاسفانه پروژه ها قبل از اجرا، مجوز گوبرداری را کسب می کنند و سپس به مساله ژئوتکنیک می پردازند .
مهندس کردی داریان ضمن اشاره به اینکه جزیره کیش در منطقه زلزله خیز واقع شده است، سبک سازی ساخت و سازها در این جزیره مرجانی را امری مهم و قابل توجه خواند.
مهندس ابوالفتحی مشاور شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در امور شهرسازی که مدرس این دوره آموزشی بود، در سه بخش مطالب خود را ارائه نمود.
بخش نخست به مقدمه ای بر حقوق مهندسی ، مبانی نظری مدارک فنی ، الزامات قانونی آنها و تاریخچه مقررات ملی ساختمان اختصاص داشت، در بخش دوم به موضوع تغییر فرایندها در معاونت معماری و شهرسازی و همچنین قوانین و مقررات مربوط به ساخت و سازها پرداخته شد و در بخش پایانی با طرح سئوالات شرکت کنندگان و پاسخ توسط مدرس دوره به اتمام رسید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار