وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت:
وزیر نیرو با اشاره به ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه، گفت: تا ظرف دو یا سه ماه آینده حدود 220 میلیون دلار از اعتبار مورد نیاز این پروژه از سوی سرمایه‌گذار تامین خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 09 September 2019

به‌گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از پاون، "رضا اردکانیان" در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر این هفته خود به کشور روسیه، گفت: در جریان این سفر مسائل باقی‌مانده در خصوص احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه را 1.2 میلیارد دلار برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا ظرف دو یا سه ماه آینده حدود 220 میلیون دلار از اعتبار مورد نیاز از سوی سرمایه‌گذار تامین شود.
وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین تا پیش از ملاقات روسای جمهوری ایران و روسیه در آنکارا نیز تمامی امضاها برای الحاقیه قرارداد نیروگاه سیریک تکمیل شده و این مسئله در آن دیدار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در آینده سهم بخش خصوصی در صنعت برق محدود به تولید نخواهد بود، ادامه داد: در تلاشیم تا برای شبکه‌های انتقال نیز سازوکارهایی را پیش‌بینی کنیم تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه هم سرمایه‌گذاری کند.
وی تاکید کرد: وزارت نیرو در شرایط فعلی تنها 38 درصد نیروگاه‌های تولید برق را در اختیار دارد و مابقی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار