وزیر نیرو که به همراه وزیر خارجه ایران به روسیه سفر کرده است در بدو ورود به این کشور گفت: در این سفر امضای الحاقیه قرارداد ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از تسهیلات دولت روسیه مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۷۷۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹ 08 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، رضا اردکانیان یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران درفرودگاه مسکو، افزود: تشریفات قانونی مراحل الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا ۴ روز پیش انجام شد و قرار است در این سفر با دبیر کل این اتحادیه، راهکارها و مراحل عملیاتی شدن موافقت نامه های ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: با استفاه از این فرصت نتایج اجلاس دو جانبه ایران و روسیه در خرداد ماه سال جاری در تهران و اصفهان از وزیر انرژی روسیه پیگیری می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و بخش خصوصی  دو کشور بر فعال شدن بیشتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف اذعان دارند و در توسعه مناسبات بین ایران و روسیه و فعال شدن عضویت ایران در این اتحادیه  روسیه به عنوان یک بازیگردان اصلی نقش مهمی داشت.

لازم به ذکر است وزیر نیرو به همراه وزیر امورخارجه ایران به منظور توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی و بررسی آخرین تحولات برجام یکشنبه شب در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی وارد مسکو شدند.

قرار است وزیر امورخارجه ایران در مسکو، در مورد توسعه روابط دوجانبه و راهکارهای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و آخرین تحولات برجام با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو ‌کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار