رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضع ضعیف، ما نباید بگیریم از این بابت ما از رئیس جمهور گلایه داریم، چرا فاصله‌های دو ماه، دو ماه به آمریکا یا به اروپا داده می‌شود، گام بعدی را بگوید که اگر اینکار را نکردید، ما  «اراک» را راه می‌اندازیم، گام بعدی را بگویید، اگر اینکار را نکردید ما سانتریفیوژهای نسل ۸ را می‌خواهیم و راه می‌اندازیم.
کد خبر: ۷۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 06 September 2019

به گزارش خبرنگار «تابناک» از شهر کرمان امروز صبح محمد مهدی زاهدی نماینده مردم در شهرک جنت طی سخنرانی داخل «مسجد امام سجاد علیه السلام» با خطاب قرار دادن رئیس جمهور اعلام کرد: روحانی گفته ما از روز جمعه گام سوم را برمی‌داریم اما، در ادامه صحبت‌شان گفتند که اگر وارد مذاکره بشویم و آنها قبول کنند شرایط ما را و تحریم‌ها را بردارند و برگردیم به قبل از برجام، زاهدی افزود: ما حاضریم این گام‌هایی را که برداشتیم برگردیم و شرایط انرژی هسته‌ای کشورمان را به قبل از برجام ببریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضعف دولت را که دارد پای همه نوشته می‌شود، گوشزد می‌کند و می‌گوید: این ضعف شما و ما را نشان می‌دهد در دیپلماسی بین المللی.. ما چرا باید برگردیم به قبل از این، ما چرا باید بریم هنوز با سانتریفیوژهای نسل دایناسورها کار کنیم، ما چرا نباید با سانتریفیوژهای (آی آر ۸) کار کنیم ما چرا نباید «اراک» را راه بیندازیم، او اضافه کرد: حتماً باید اینکار را بکنیم آقای رئیس جمهور باید مقتدرانه با ترامپ و اصحاب ترامپ صحبت بکند.

همچنین وی تأکید می‌کند، موضع ضعیف، ما نباید بگیریم از این بابت ما از رئیس جمهور گلایه داریم، که زاهدی با بیان؛ چرا فاصله‌های دو ماه، دو ماه به آمریکا یا به اروپا داده می‌شود، خواستار شد: گام بعدی را بگوید که اگر اینکار را نکردید، ما  «اراک» را راه می‌اندازیم، گام بعدی را بگویید، اگر اینکار را نکردید ما سانتریفیوژهای نسل ۸ را می‌خواهیم و راه می‌اندازیم.

گرچه محمد مهدی زاهدی رهنمود راهبردی در برداشتن گام‌های بعدی را به زیبای ارائه می‌دهد آیا رئیس جمهور و اصحابش حاضر می‌شوند گام آخر را از الان بردارند که در ادامه زاهدی می‌گوید: گام بعدی اینه اگر اینکار را نکردید اون موقع ما در گام‌های بعدی ممکنه کارهایی را که نمی‌خواهیم انجام بدهیم را انجام بدهیم.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران ظاهراً نمی‌داند حل معادله بسیار ساده‌ است، که در ادامه سخنرانی زاهدی هم خطاب به روحانی با ذکر مثال اعلام می‌کند: با آمریکا باید، با اقتدار صحبت کرد. پهپاد زدن نمونه عینی‌اش بود. در ادامه زاهدی با اشاره‌ای گذرا به توجیهات دولت اضافه می‌کند: اینکه بگویم اگر مذاکره شد این به ما برمی‌گردد...

بعد توصیه‌ای می‌کند به کسانی که همواره دارند گول وعده‌های جامعه بین‌المللی را می‌خورند و حمایت خود را از آمریکا شاید پشت فریب خوردنها به ضرر ملت جلو می‌برند که زاهدی حجت را تمام کرد و گفت: عزیزان اگر زمانیکه ترامپ به ما نیاز دارد، آمریکا به ما نیاز دارد بله ما میرویم سمت داوری.

زاهدی خطاب به مردم اعلام می‌کند: مقام معظم رهبری من خبر دارم «خبره» نه «تحلیل» از وضعیت معیشتی مردم بسیار ناراحت است بارها خدا می‌داند به دولتمردان گفتند بروید به فکر معیشت مردم باشید، بروید به فکر مستضعفین باشید، اینها را حضرت آقا بارها تأکید کردند.

زاهدی در خصوص راهکار برون رفت از مشکلات و دستیابی به پیروزی واقعی گفت: اما اگر ما بخواهیم بیاییم الان به واسطه «معیشت» کاری کنیم که انقلابمان «ضرر» ببیند این جفا کردیم به آرما‌نهای آقا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن ماه عاشوراست ماه محرمه، هر روز ما عاشوراست اما عاشورا به معنای عاشورا نزدیک است ما باید عاشورایی الان در صحنه باشیم مقاومت کنیم تا انشاالله تعالی اسلام ناب در جهان گسترش پیدا کند و انشاءالله فرزند آقا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن صاحب الامر و الزمان(عج) بیاید و دنیا را برای برقراری عدالت واقعی در دست بگیرد.

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار