دبیر ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: ۱۱ باشگاه کتابخوانی کودکان ونوجوانان در استان فعال است.
کد خبر: ۷۷۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 01 September 2019
حجت الاسلام اباذر بیگی در جلسه هم اندیشی ششمین دوره طرح پایتخت ایران،جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شبکه شهرهای خلاق وفرهنگ هنر که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد افزود: ۱۱حلقه کتاب تحت عنوان جام باشگاه های کودکان و نوجوانان در کل استان فعالیت دارند. 
 
حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: هدف تمامی حلقه های کتاب ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی دربین نوجوانان وجوانان است. 
 
وی بااشاره به اینکه ۱۸۰ کتابخانه در مسجد آذربایجان غربی فعال است خاطر نشان کرد: در هریک از کتابخانه های مساجد استان بیش از۳هزار جلد کتاب وجود دارد. 
 
دبیر ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی در استان نهادینه نشده است اظهار کرد: طرح کتاب ساندویچی در حجم کوچک و کتابخانه دیجیتال با هدف ترویج فرهنگ مطالعه آماده شده که درصورت تایید درسال جاری اجرایی می شود. 
 
وی بااشاره به اینکه نباید از کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری غافل بود یاد آور شد: درحال حاضر ۶۰ کانون مساجد در مناطق روستایی و عشایری استان فعال هستند. 
 
حجت الاسلام بیگی ادامه داد: به طور میانگین در هر خانه ۱۰ کتاب بلااستفاده موجود است که قرار است طرح جایگزینی کتاب با هدف جایگزینی کتاب های موجود در خانه با کتاب های جدید در استان اجرا شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار