به منظور پاسداشت زحمات رئیس سابق شورای فرهنگ عمومی هرمزگان؛
هیاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیابت از سید عباس صالحی به منظور قدردانی از زحمات آیت‌الله نعیم‌آبادی به موجب فعالیت‌های ایشان در شورای فرهنگی عمومی استان هرمزگان با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۷۷۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 29 August 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیاتی متشکل از همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فاضل عبادی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور قدردانی از آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان و رئیس سابق شورای فرهنگ عمومی این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار امیرزاده ضمن تشکر از زحمات آیت‌الله نعیم‌آبادی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر قدردانی از سال‌ها تلاش بی‌منت این عالم بزرگ را ابلاغ کرد.
در ادامه نیز عبادی گزارشی از فعالیت نه ماه شورای فرهنگ عمومی و تلاش‌های این دبیرخانه در جهت رفع مشکلات فرهنگی استان‌ها ارائه کرد.
 سپس آیت‌الله نعیم‎آبادی با اشاره به شخصیت دینی و سالم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وقتی خمیر مایه یک انسان سالم و همراه با تفکرات دینی صحیح باشد قطعا سایر امور به طور طبیعی درست خواهد شد، آقای صالحی این ویژگی را دارد و از این رو در کار خود موفق خواهد بود.
رئیس بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس در مورد شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی خیلی کار لازمی است به شرط آنکه بروی اهداف اصلی که به خاطر آن فرهنگ عمومی شکل گرفته شده لباس عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: متاسفانه برای مجموعه‌ها شورای فرهنگ عمومی خیلی جا نیافتاده و بسیاری از اعضا خیلی در این مورد جدی نیستند و در یک حالت تشریفاتی در جلسات شورا حضور پیدا می‌کنند، اگر تدابیری اندیشیده شود که این جلسات جدی گرفته بشود بسیار خوب است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی تاکید کرد: در اولین دیدار شوراهای فرهنگ عمومی کشور با رهبر معظم انقلاب نیز ایشان از تشکیل این شورا استقبال کردند.
وی افزود: دو مطلب در فرهنگ عمومی مهم است، ابتدا یک مجموعه باید با هدف اعلا وارد کار شود و ببیند که جامعه چه مشکلاتی دارد و بدون تعارف نقاط ضعف را دیده و از بیان آن نترسند، همچنین برای حل مشکل تلاش کرده و در عین حال نقاط قوت را هم مطرح کند.
رئیس بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس یادآور شد: در مجموعه شورا نیز همه سیستم باید دلسوزانه کار کنند و از آنها مطالبه شود که تا به حال چه کردند، برای نمونه در استان هرمزگان مصرف مشروبات الکی یکی از موضوعاتی بود که برای ما همیشه مساله ساز می‌شد، به همین منظور ما در جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع را بررسی و از دستگاه‌های مرتبط مطالبه‌گری کردیم تا خوشبختانه مصرف آن در استان کاهش چشمگیری یافت.
آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیت بسیار عالی است و می‌توان آن را نبض فرهنگ دانست، اما مطالبه‌گری باید در این شورا بالا برود، از شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها باید بخواهید که برنامه‌های خود را به کجا رساندند.
وی ابراز داشت: در شورای فرهنگ عمومی باید قوی وارد شد تا حق فرهنگ ادا شود، مطالبه‌گری در کشور ما کم است و زمانی که مطالبه‌گری داشته باشیم جامعه به آبادانی می‌رسد.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در رابطه با فرهنگ خمس و ادای این حکم الهی نیز گفت: اگر خمس احیاء شود فرهنگ ما نیز احیاء خواهد شد، در هرجای فرهنگی که دست بگذارید از بی‌بودجه‌ای ناراحت هستند، این در حالی است که اگر خمس برقرار شود هم برای مردم و هم برای دولت موفقیت به همراه دارد.
رئیس بنیاد بین المللی احیاء فرهنگ خمس در مورد فعالیت های این بنیاد نیز تصریح کرد: این بنیاد خمس نمی پذیرد و تنها به دنبال شناسنادن این عمل الهی است و هیچ منبع مالی جز خیرات موسسات دیگر ندارد.
وی ادامه داد: باید بپذیریم که مردم کشور ما مردمان خوبی هستند اما خوبی که نیازمند شناخت است و این وظیفه ما است که با ابزاری که در دست داریم این خوبی‌ها را بیان کنیم.
آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: این بنیاد در ابتدا کار خود را با آموزش طلاب در جهت بیان درست خمس آغاز کرد، به همین منظور در قم آموزش خمس را آغاز و ۴۰ نفر را در چهارماه مورد آموزش قرار دادیم، امروز شبه‌های زیادی در مورد خمس و تفاوت آن با مالیات و همچنین موضوعات دیگر مطرح است که باید پاسخ داده شود.
رئیس بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس بیان داشت: تبیین مبانی خمس وظیفه بنیاد بین‌المللی فرهنگ خمس است، تببین حکم الهی وظیفه ما است و این حکم تابه امروز مظلوم مانده است، امروز بازار کشور ما دچار شبه است که آیا مالیات بدهد یا خمس و باید کسی این شبهات را پاسخگو باشد.
گفتنی است در پایان این دیدار همایون امیرزاده کتاب عکس هرمزگان در ده سال گذشته را به آیت‌الله نعیم‌آبادی اهدا کرد.
همچنین فاضل عبادی نیز به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیری را به پاس زحمات بی‌شائبه این عالم بزرگ در جهت خدمات وی در شورای فرهنگ عمومی به ایشان تقدیم کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار