کد خبر: ۷۷۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 29 August 2019
 
۱۲۰۰ موسسه خیریه در گیلان فعالیت می کنند/ ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی

فومن- مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری زیر نظر این سازمان در استان، گفت: این تعداد موسسه حدود ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری یک مرکز ترک اعتیاد در فومن در دیدار با فرمانداری این شهرستان با اشاره به دستاوردهای و برکات انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نباید همیشه به جنبه مفنی قضایا نگاه شود.

وی نزدیکی مردم و مسئولان را یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از امام راحل با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و تلاش مسئولان و کارگزاران به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه دولتمردان سیاست‌های کلی نظام را پیاده می کنند، گفت: در حوزه رفاه اجتماعی کشور در منطقه، وضعیت خوب داریم.  

وی با اشاره به اینکه با مقایسه درآمد سرانه کشورهای منطقه با ایران به این نتیجه می‌رسیم که در ایران خدمات در حوزه رفاه اجتماعی بسیار بالا است، ادامه داد: در سازمان بهزیستی بسیاری از اقدامات  و عملکردها به صورت پنهان است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه بیش از چهار هزار معلول و سالمند تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند، افزود: ۶۵ هزار زن سرپرست خانوار و معلول با بهزیستی در ارتباط هستند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالایی شهرستان فومن در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: متاسفانه این شهرستان با برخی محرومیت‌ها مواجه است که در خور شأن این شهرستان نیست.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در سنوات گذشته مسکن مهر برای مددجویان توجه نشده بوده که هیئتی در این زمینه تشکیل شده است، افزود: در تلاش هستیم که واحدهای نیمه ساخته تا پایان امسال تکمیل و واگذار شود.

وی همچنین به تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی در سامانه کارا برای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

نحوی‌نژاد با تأکید بر اینکه مراکز خدمت رسانی بهزیستی تنها نباید خدمات رسان باشند بلکه اشتغال‌زایی یکی دیگر از اولویت‌های این مراکز خدماتی است، تصریح کرد: در کشور ۵۰ هزار موسسه خیریه فعالیت می کنند که ۲۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۲۰۰ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری با بهزیستی همکاری می‌کند، گفت: این تعداد خیریه و مرکز حدود ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند که خود سرمایه بزرگی برای بهزیستی است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار