فرماندار شهرستان پردیس اظهارداشت: در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و سالار شهیدان از متن فاصله گرفته‌ایم و به فرعیات می‌پردازیم.
کد خبر: ۷۷۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 17 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ عبدالعظیم رضایی شامگاه جمعه در آیین گردهمایی بزرگ پیام‌آوران عاشورایی در جوار مزار مطهر شهدای گمنام شهر پردیس افزود: مسئولان، مداحان  و سایر خدمتگزاران امام حسین (ع) همه حسن نیت دارند اما طی سال‌های گذشته دچار برخی انحرافات لفظی و معنوی در این زمینه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از حق، امر به معروف و نهی از منکر شهید شد و امروز ما به اهداف ایشان چندان توجه نداریم.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: سکه تاریخی واقعه عاشورا دو رو دارد، یکی ظلمت، سیاهی، ماتم و اسارت و دیگری وفاداری و شجاعت که  بعضی از وعاظ ما در مجالس خود مدام از عزا و ماتم صحبت می‌کنند.

رضایی ادامه داد: در عزاداری‌ها از چراغ هدایتی که سالار شهیدان برای ما روشن کرد حرفی نمی‌زنیم.

فرماندار شهرستان پردیس خطاب به دست اندرکاران هیات‌های مذهبی تاکید کرد: برای رونق روضه و عزاداری از متن و هدف اصلی سیدالشهدا دور نشوید و با همدلی و به دور از رقابت و چشم و هم‌چشمی مراسم عزاداری را برگزار کنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: پیام غدیر مانند پیام عاشورا باید به نسل جوان و آیندگان انتقال یابد.

علی‌اصغر سهرابی خطاب به حاضران و مسئولان هیات‌های مذهبی اظهارداشت: در روز عید غدیر روابط خود را با برادران ایمانی ارتقا دهید، رابطه ولایی برقرار کنید تا بتوانید از رابطه ولایی با اولیاءالله و قرب الهی بهره‌مند شوید.

وی همچنین با اشاره به مراسم اربعین گفت:‌ زمینه پیوستن مسلمانان به همدیگر در کنگره جهانی اربعین در حال شکل گیری است.

امام جمعه پردیس نیز اظهارداشت: همه نهادهای شهرستان برای خدمت‌رسانی به هیات‌های مذهبی با همدیگر در ارتباط هستند.

 حجت‌الاسلام حسین توسلی عنوان کرد: عاشورای ما امروز جهانی و بین‌المللی شده است و ما باید پیام غدیر را مانند پیام عاشورا با همه ابعاد و رسالت هایش به سایر ملت‌های دنیا انتقال دهیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی پردیس نیز گفت: نام ۱۲۰ هیات مذهبی شهر پردیس در سامانه طوبی ثبت شده است که مجوز فعالیت دارند و ۱۰۰ هیات دیگر در مرحله پیش ثبت‌نام  قرار دارند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس نیز اظهارداشت: هیات‌های مذهبی با نیروی انتظامی و بسیج در ایام عزاداری سالار شهیدان همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ غلامرضا حسنوند با بیان اینکه هیات‌های مذهبی مردمی و به دور از مسائل سیاسی هستند اظهارداشت: هر یک از ما نقش مهمی در فرهنگ سازی و انتظام بخشی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) داریم.

وی افزود: جلوگیری از ایجاد راهبندان به دلیل حرکت هیات‌های مذهبی در خیابان‌های شهر و مبارزه با خرافات و نمادهای مذهبی در هیات‌های مذهبی را در دستور کار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار