خلاصه کلام اینکه حضور چنین مدیران و کارکنانی ماجراجو و حاشیه ساز در صنعت راهبردی گردشگری دریایی، شایستگی لازم برای تداوم خدمت در یکی از مهم ترین و حساس ترین بنادر زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد که تحت اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر  نیز هست، را ندارند!
کد خبر: ۷۶۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 07 August 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، در جریان سفر روز گذشته (سه شنبه) وزیر راه و شهرسازی به جزیره عجایب هفتگانه جهت الحاق یک فروند شناور مسافری ۱۵۸ نفره ساخت داخل به ناوگان دریایی این جزیره و در آستانه روز خبرنگار(۱۷مرداد)، حرکت حاشیه‌ساز و توهین آمیز مدیر منطقه آزادی بندر شهید ذاکری قشم به همراه جدال لفظی و هتاکی های حراست این بندر و یکی از کارکنان بندر شهید ذاکری قشم با مسئول هماهنگی تیم خبرنگاران اعزامی از بندرعباس و تهرآن (حدود ۳۰ خبرگزاری،  رسانه ملی و بین‌المللی، پایگاه خبری و نشریات) مایه وهن بزرگترین جزیره خلیج فارس در میزبانی از عضو کابینه دولت تدبیر و امید و نمایندگان افکار عمومی شد.

این در حالی است که موضوع عدم پایبندی برخی مدیران و کارکنان این بندر مهم مسافری زیرمجموعه منطقه آزاد قشم به پروتکل‌های میزبانی و مهمان‌نوازی، نه تنها به مقامات محلی و تیم مدیریتی سازمان مذکور بلکه به مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان عالی ترین مقام دریایی استان نیز منتقل و تا حصول نتیجه موضوع پیگیری خواهد شد.
هر چند در دقایق نخست بحرانی شدن ماجرا، با وساطت مدیر امور بنادر و پایانه‌های سازمان منطقه آزاد قشم و تعدادی از مدیران اداره بندر، بخشی از جو منفی ایجاد شده فروکش کرد اما نزدیک بود این مراسم به آستانه لغو کامل برنامه برسد!
تاکنون این ماجرا تا بدانجا مورد پیگیری قرار گرفته است که ضرورت مدیریت بحران تنش ایجاد شده و همچنین لزوم موضوع مهم رفع سوءتفاهم و حتی دلجویی از افراد مورد توهین و بی‌احترامی واقع شده، به صورت شفاهی به مدیرکل روابط عمومی منطقه آزاد قشم منتقل شد که از قضا با حفظ سمت ۵۰ روزی است سکانداری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان را نیز بر عهده دارد.
هر چند این پایان ماجرا برای احقاق حقوق هتک حرمت شدگان نیست و مطالبه‌گری در این رابطه در سطح تشکلهای صنفی حوزه رسانه و روابط عمومی، مراجع دولتی و سازمانی در سطح مرکز استان و فراتر از آن در سطح پایتخت نیز ادامه خواهد یافت.
قطعاً این پیگیری و مطالبه‌گری تا بدانجا ادامه خواهد یافت که برای دامنه‌دار نشدن ماجرا هر چه سریع‌تر، مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم ضمن برخورد جدی با کادر مدیریتی و پرسنل خاطی خود در این ماجرا، اقدامی مؤثر جهت بهبود و التیام خاطر جامعه رسانه‌ای یا تغییر در وضع نابسامان تشکیلات این بندر مسافری صورت دهند.
متأسفانه نیروهای دولتی مرتبط با صنعت گردشگری دریایی با تمرکز بر بندر مسافری شهید ذاکری (با کارنامه پذیرش سالانه میلیونها توریست ایرانی و خارجی) نه تنها نسبت به وظایف قانونی و رسالت‌های اجتماعی حوزه کاری سازمان متبوع خود کم‌اطلاع هستند، بلکه پروتکلهای تشریفات و مهمان‌نوازی در یک مراسم با برد خبری ملی در حضور اصحاب رسانه را نیز زیرپا می‌گذارند، همچنین نه تنها دل در گرو ارزشهای سازمانی ندارند بلکه مهمتر از همه، قائل به حفظ حرمت و کرامت نمایندگان جامعه خبری و رسانه‌ای استان و کشور نیستند.
خلاصه کلام اینکه حضور چنین مدیران و کارکنانی ماجراجو و حاشیه‌ساز در صنعت راهبردی گردشگری دریایی، شایستگی لازم برای تداوم خدمت در یکی از مهمترین و حساس‌ترین بنادر زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد که تحت اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر نیز هست، را ندارند!
به قول پیشینیان، جلوی ضرر و بی اعتباری را از هر کجا بگیری، منفعت است!
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار