بر اساس آمار اعلام شده از سوي مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در پايان بيست و هشتمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا 85864 مشتاق، به سرزمين وحي اعزام شدند.
کد خبر: ۷۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 05 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، بر اساس آمار تا ديروز(13 مرداد)، این تعداد زائر توسط 349 پرواز شرکت هواپيمايي هما، از 19 فرودگاه شامل فرودگاههای همدان، شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، يزد، ساري، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت، کرمان، اصفهان، تبریز، ارومیه، مشهد، و امام خميني(ره) به فرودگاههای مدینه و جده اعزام شدند.

به این ترتیب تا پایان بيست و هشتمين روز از عمليات حج با اعزام 97 درصد زائران خانه خدا، 193 پرواز به فرودگاه مدينه و 156 پرواز به فرودگاه جده اعزام شدهاند که از این بین بيش از 83 درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای 30 دقیقه انجام شدهاند.

بر همين اساس امروز، 14 مرداد، در بیست و نهمین روز از عملیات حج فرودگاه‎‎های ارومیه، مشهد، و امام خميني(ره)، در قالب شش پرواز ديگر حدود 1500 زائر را رهسپار فرودگاه جده خواهند کرد.

گفتنی است، این پروازها از 17 تیر آغاز شده است و طبق برنامه تا 14 مرداد به پایان میرسید که با توجه به افزایش 2000 سهمیه اعزام زائران ایرانی، این زمان تا 16 مرداد افزایش یافته است. به این ترتیب امروز عملیات حج در فرودگاههای مشهد و ارومیه به پایان خواهد رسید و فردا، 15 مرداد، فرودگاههای اصفهان و تبریز هر کدام یک پرواز و فرودگاه امام خمینی(ره) سه پرواز انجام خواهد داد و آخرین پرواز نیز در روز 16 مرداد، از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار