رئیس کل دادگستری فارس گفت: مسئولان قضایی و قضات در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند.
کد خبر: ۷۶۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در مراسم تکریم معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی سروستان با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲۵ شهید دوران دفاع مقدس و ۴ شهید مدافع حرم این شهرستان تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی ما مرهون خون شهدای گرانقدر و تدبیر و درایت رهبر فرزانه انقلاب در اداره کردن این کشور اسلامی است.

وی افزود: قضات در قضاوت با حوصله رفتار کنند و در برخورد با مراجعین به دستگاه قضا که مورد ظلم واقع شده اند صبر و گذشت زیادی داشته باشند.

موسوی به دوران تغییر و تحول دستگاه قضا با آغاز ریاست آیت اله رئیسی بر قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در متن حکم انتصاب آیت اله رئیسی چندین نکته مهم و اساسی را تأکید کردند از جمله توجه به این امر بود که "در همه فصول تحول، مردمی بودن، انقلابی بودن و برخورد با فساد مد نظر قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بر مردمی بودن قضات تأکید کرد و گفت: هر چه به عنوان دستاورد‌های انقلاب است حاصل تلاش همین مردم عزیز است چه در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و چه بعد از انقلاب و قضات باید صد درصد مردمی بوده و خود را خدمتگزار مردم بدانند و آن‌ها را تکریم کنند و رؤسای حوزه‌های قضایی ضمن برپایی ملاقات‌های مردمی هفتگی به طور منظم، پاسخگوی مراجعین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه بر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن نیز تأکید و خاطر نشان کرد: قضات در حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و نگذارند ارزش‌های والای این نظام کم رنگ شود.

وی با اشاره به مبارزه و برخورد قاطعانه با فساد اشاره کرد و گفت: بدنه نظام جمهوری اسلامی بدنه سالمی است، اما دشمنان نظام می‌خواهند با تبلیغات سوء در فضای مجازی و با دسیسه و دشمنی ها، کل این نظام را فاسد نشان دهند.

وی افزود: مسئولان قضایی و قضات در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند و ضمن تعامل با سپاه، نیروی انتظامی و شورای تأمین با مفسدین به ویژه مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی، محتکران و گران فروشانی که موجبات بحران و نارضایتی مردم از نظام را فراهم می‌کنند کوچکترین گذشتی نداشته و به شدت برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که گسترش عدل، احیای حقوق عامه، آزادی‌های مشروع و عدالت در همه قسمت‌های دادگستری باید دیده شود گفت: مردمی که به دادگستری مراجعه می‌کنند باید عدالت واقعی را ببینند و با اطمینان از اجرای عدالت و احقاق حق به دادگاه مراجعه کنند و بدانند که به حق و حقوق واقعی خود می‌رسند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر حفاظت و صیانت از اراضی ملی و برخورد قاطع با زمین خواری نیز تأکید کرد و گفت: منابع طبیعی و زمین را باید برای آیندگان حفظ نمائیم و در این خصوص دادستان‌ها باید با قاطعیت با پدیده زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری مقابله کنند.

وی بر حفظ حقوق عامه و توجه بر اهمیت حقوق عامه مردم، آزادی‌های مشروع و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از سوی دادستان‌های حوزه‌های قضایی و نیز نظارت و سرکشی بر پاسگاه‌ها و کلانتری‌های تحت اختیار دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس از استفاده و به کارگیری قضات جوان، فاضل و صالح در امور مهم قضایی خبر داد و گفت: تلاش گردید در انتصابات رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و انتصابات جدید در دادگستری استان فارس با بررسی عملکرد قضایی قضات جوان، سعی شده است موفق‌ترین و توانمندترین قضات انتخاب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی حوزه قضایی سروستان را از شهر‌های حائز اهمیت دادگستری استان فارس دانست و گفت: شهرستان سروستان دروازه ورود به شهر شیراز است بنابراین ایجاد امنیت عمومی این شهرستان از سوی رئیس دادگستری و دادستان بسیار مهم و اساسی است و اگر قضات این حوزه قضایی به خوبی عمل کنند شاهد کاهش جرائم و برخی از آسیب‌های اجتماعی در شهر شیراز خواهیم بود.

وی تصادفات جاده‌ای را آسیب اول شهرستان سروستان دانست و گفت: امنیت و حفظ جان شهروندان برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین، فرماندار، شهردار، شورای شهر و اداره راهنمایی و رانندگی و اداره راه بررسی کنند و در صدد رفع مشکلات جاده‌ای برآیند تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این منطقه و حفظ جان مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری فارس تقویت فرهنگ صلح و سازش و همکاری مسئولان دادگستری با اعضای شورا‌های حل اختلاف، کاهش رفع اطاله دادرسی، گسترش اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، خدمت رسانی بی منت بر مردم، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، نگهداری از بیت المال، حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و حمایت حقوقی از تولیدکنندگان را به رئیس و دادستان جدید این حوزه قضایی توصیه کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از اقدامات و زحمات قاضی ابوذر اسدی رئیس دادگستری سابق حوزه قضایی سروستان با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه مرتضی اسماعیلی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری و قاسم محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان منصوب شد.
انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار