مختاری شهردار قدس، در دیدار مردمی با اهالی شهرک شهید عزیزی، با اشاره به آمادگی این شهرداری در صورت در اختیار داشتن زمین برای ساخت بوستان محله‌ای در شهرک عزیزی، از افتتاح فرهنگسرای این شهرک در هفته دولت سال جاری در جهت تأمین نیازهای فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 31 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مسعود مختاری شب گذشته در ادامه سلسله جلسات دیدار مردمی با مسؤولین شهری در حسینیه چهارده معصوم علیه السلام شهرک شهید عزیزی، اظهار داشت: شهرک شهید عزیزی یکی از سه محله کم‌برخوردار در شهر قدس می باشد و دلیل این موضوع این است که در زمان ساخت و ساز منطقه، احداث ها عمدتا با مجوز شهرداری صورت نگرفته و ساخت و سازهای شبانه، خارج از اصول مهندسی و بدون نظارت صورت گرفته است.

وی با اشاره به عوامل شکل‌گیری این منطقه، افزود: عوامل مختلفی مانند ضعف اقتصادی، مهاجرت از روستا به شهر و نبود زیر ساخت‌ها باعث شکل‌گیری منطقه‌ای مانند شهرک عزیزی شده است.

شهردار قدس بیان داشت: این محله با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها از جمله بوستان و پارک، مراکز درمانی، فضای آموزشی و دیگر موارد است و جلسات مختلفی در خصوص هر کدام از این موارد در فرمانداری، شهرداری و شورای شهر برگزار شده است.

مختاری با اشاره به آمادگی شهرداری برای احداث بوستان محله‌ای در منطقه شهرک عزیزی گفت: شهرداری از هر طریقی به اداره اوقاف اعلام کرده است که اگر زمین معروف به زمین کارخانه آسفالت تحویل شهرداری داده شود، شهرداری از این زمین برای احداث فضای سبز و پارک، فضای آموزشی و مدرسه و فضای درمانی بهره خواهد برد زیرا با توجه به محدودیت اراضی در شهر قدس، شهرداری برای ارائه خدمات نیازمند زمین است و شهرداری در صورت در اختیار داشتن زمین، آماده احداث یک پارک محله‌ای با امکانات مناسب در این شهرک می باشد.

وی ضمن اشاره به بافت فرسوده به عنوان مشکل اصلی منطقه و لزوم مشارکت شهروندان در بهسازی بافتهای فرسوده ادامه داد: موضوع مهم و اساسی این منطقه فرسودگی بافت و غیرایمن بودن ابنیه است و در کنار این که ساکنین به فکر جدول‌گذاری و آب شرب هستند، مجموعه مدیریت شهری به فکر این است با بازسازی و بهسازی بافت فرسوده در صورت وقوع زلزله ای بالاتر از ۴ ریشتر فاجعه ای به وقوع نپیوندد.

شهردار قدس افزود: این منطقه نیاز به بازسازی دارد و بازسازی و بهسازی بافت فرسوده آن نیز در گرو مشارکت شهروندان ساکن این منطقه می باشد که با استفاده از تسهیلات دولتی و معافیت ۱۰۰ درصد عوارض شهرسازی که توسط شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر قدس در نظر گرفته شده است، این اقدام را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات جدولگذاری در سطح منطقه برای هدایت آب‌های سطحی در هنگام وقوع بارندگی صورت می گیرد و برای هدایت فاضلاب شهری نیست. در این منطقه بخشی از شبکه فاضلاب اجرایی گردیده و در بخشی دیگر اجرا نشده است که این اجرایی نگردیدن مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

مختاری در خاتمه با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در مسیر خدمت رسانی به شهروندان هیچ‌گونه کوتاهی نخواهد کرد، از افتتاح فرهنگسرای شهرک شهید عزیزی در هفته دولت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: فرهنگسرای چهار طبقه در ابتدای خیابان شهید عزیزی در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید تا بخشی از نیازهای فرهنگی منطقه تأمین گردد، همچنین با هدف خدمت رسانی به شهروندان و رفاه حال ایشان یک حسینیه نیز در انتهای این منطقه با همکاری شهرداری ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار