کد خبر: ۷۶۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 29 July 2019
تابناک / عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی که در بازار بلیط هواپیما، تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، آن زمان در صورت شناور بودن قیمت ها، نرخ بلیط افزایش چشمگیر و غیرمنطقی خواهد داشت.
 
حسن خسته بند

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی، گفت: علت اصلی افزایش قیمت ها، رویکرد اخیرا سازمان هواپیمایی در شناور کردن نرخ بلیط هواپیما است.

 
بلیط هواپیما

سوء استفاده برخی ایرلاین ها از مصوبه نرخ شناور بلیط هواپیما

سازمان هواپیمایی در شرایط کنونی به ایرلاین ها مجوزهایی را برای تعیین قیمت داده که این مسئله باید در قالب شناور کردن نرخ صورت گیرد، اما متأسفانه عده ای از افراد و گروه ها، از این فضا برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کنند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان هواپیمایی در شرایط کنونی به ایرلاین ها مجوزهایی را برای تعیین قیمت داده که این مسئله باید در قالب شناور کردن نرخ صورت گیرد، اما متأسفانه عده ای از افراد و گروه ها، از این فضا برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کنند.

نسخه نرخ شناور بلیط هواپیما برای حمل و نقل هوایی ایران مناسب نیست

وی گفت: در شرایط کنونی مسئولان اعلام می کنند که استراتژی شناور شدن قیمت بلیط هواپیما در تمام ایرلاین های بین المللی در حال اجرا است، از این رو ما نیز می توانیم از این سبک استفاده کنیم، اما قطعا شرایط کشور ما با توجه به وضعیت اقتصادی، کاملا متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد را عملیاتی کرد.

خسته بند ادامه داد: شناور شدن قیمت بلیط هواپیما در شرایطی قابل اجرایی است که تعداد هواپیماها در ناوگان حمل و نقل هوایی استاندارد باشد، اما زمانی که ما با کمبود شدید هواپیما برای جابه جایی مسافر روبه رو هستیم، نمی توان از این شیوه استفاده کرد.

شناور شدن نرخ بلیط در شرایط کمبود هواپیما غیرمنطقی است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وقتی که در بازار بلیط هواپیما، تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، آن زمان در صورت شناور بودن قیمت ها، نرخ بلیط افزایش چشمگیر و غیرمنطقی خواهد داشت.

سازمان تعزیرات باید بر روی نرخ بلیط هواپیما نظارت بیشتری کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان بازوی نظارتی بر قیمت گذاری محصولات و خدمات، باید با رویکرد فعلی ایرلاین ها در قیمت گذاری بلیط هواپیما برخورد کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار