مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی :
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در ماکو به عنوان سومین شهرستان پایلوت آذربایجان غربی اجرا می شود.
کد خبر: ۷۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 29 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نادر نانبخش در دیدار با فرماندار ماکو گفت: پروژه نسخه الکترونیک در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه های کاغذی درمانی و با هدف ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان به صورت پایلوت استانی در شهرستان نقده و سپس سلماس اجرا شد و در فاز بعدی اجرای این طرح، در ماکو به عنوان سومین شهرستان استان اجرائی خواهد شد که لازمه آن همکاری تمامی بخش ها از جمله عموم شهروندان، مراکز درمانی، پزشکان و شرکت مخابرات است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: در طرح حذف دفترچه‌ها راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند ثمرات بسیاری بر سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد : براساس نتایج سرشماری سال 95 شهرستان ماکو دارای 95 هزار نفر جمعیت میباشد که از این تعداد قریب به 65 هزار نفر تحت پوشش بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان میباشندکه این آمار موید آن است که بیش از 68 درصد جمعیت این شهرستان از دفترچه های بیمه ای بیمه سلامت استفاده مینمایند وی افزود : در این شهرستان 38 مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد این اداره کل است به به جمعیت تحت پوشش ارائه خدمت میدهند .

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفردر استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند اظهار کرد: ۵ صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان ، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان در حال فعالیت است.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند ضروری است، خدمات این نهاد بیش از پیش در مناطق شهری و روستایی گسترش یابد .

فرماندار ماکو با استقبال و حمایت از اجرای طرح ارائه خدمات به صورت الکترونیکی افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند ضمن ایجاد صرفه جویی و منافع اقتصادی بدلیل مباحث کنترلی و نظارتی ،گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونیک باشد.

وی تاکید کرد: بی شک الکترونیکی شدن خدمات درمانی در کاهش هزینه ها و افزایش سطح دریافت خدمات را آسان‌تر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار