بیائید یکبار و برای همیشه کسانی را به مجلس بفرستیم که موجب سربلندی ، غرور ، مباهات شهر ، استان و کشورمان باشند. بیایید دانشمندان، نخبگان، مخترعان، حقوقدانان و افراد خود باوری را به مجلس بفرستیم که به گذشته خود افتخار ، مباهات می‌کنند و با رفتن به بهارستان دچار سرخوردگی و خودکم بینی نشوند و وقت قانونی خود را به دلیل ضعف بیان و خود کم بینی به دیگران واگذار نکنند، بیائید در تبعیّت از امام و رهبری مجلس را به عصاره فضائل ملّت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۷۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 24 July 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ مرور و مطالعه رویدادهای گذشته در مجلس شورای اسلامی می‌تواند نشان دهنده چراغِ راه انتخابهای آینده شهروندان را در مسیر درستی قرار دهد.
انسان عاقل از تجارب خود و دیگران ضمن استفاده کردن، سعی می‌کند که تجارب تلخ ، ناگوار و اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکند. زمانیکه کسی را به عنوان وکیل و نماینده خویش برای انجام کاری انتخاب می‌کنیم در صورتیکه انتظارات و خواست‌های ما را انجام ندهد و آن کار را درست برآورده نکند از انتخاب «مجدّد» وی خودداری یا او را عزل و فرد واجد صلاحیّت دیگری را جایگزین وی می‌کنیم.

اگر نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس، رکورد گینس ثبت کردند تعجب نکنید!

حال اگر این نماینده نه تنها نماینده فرد بلکه نماینده شهر ، استان و یا کشور باشد مسئولیّت ما را در انتخاب اصلح و دقّت مطالعه فراوان برای بهترین انتخاب دو چندان می‌کند.
نماینده مجلس در واقع علاوه بر نمایندگی حوزه انتخابی خود نماد بزرگی و عظمت یک ملّت است.
کلام مبارک حضرت امام(ره) در این زمینه فصل الخطاب می‌باشد، حضرت امام فرمودند: "مجلس عصاره فضائل ملّت است" حضرت امام نفرمودند: مجلس عصاره شجاعت ملّت است، یا مجلس عصاره علم ملّت است یا مجلس عصاره مقاومت ملّت است و ...
عصاره فضائل ملّت یعنی مجموعه‌ای از تمام خصوصیّات برتر و قابل احترام یک ملّت
مقام عظمای ولایت در این زمینه می‌فرمایند: "مجلس نماد علم ، نماد اعتماد به نفس ، نماد پایداری و نماد افتخار به داشته‌های خود است"
کلام مبارک امام (ره) و رهبری بزرگوار مانند راهنمایی دقیق مسیر انتخاب را برای ما مشخّص و در صورتی که با این چراغ‌های نورانی مسیر انتخاب را خوب نپیمائیم در نزد خدا، امام، رهبری و شهدا شرمنده و باید پاسخگو باشیم.

"آزموده را دوباره آزمودن خطاست"

به عبارت دیگر "آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود" در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید افرادی را به مجلس بفرستیم که واقعاً بهترین‌های شهر و استان در «علم» و «خودباوری» و «اعتماد به نفس» و «پایداری در اصول انقلاب» باشند.
چنین مجلسی خود باور، قابل اتّکا، پیشرو ، مایه سربلندی و پیشرفت ایران عزیز و نظام مقدّس اسلامیِ آن خواهد بود.
چنین مجلسی به قول حضرت امام: "عصاره فضائل ملت است"
باید کسانی را به مجلس بفرستیم که موجب مباهات شهر، استان و کشور ما باشند. کسانی را به مجلس بفرستیم که به واسطه حضورشان مقام نمایندگی و مجلس اعتبار دو چندان بیابد نه افراد ضعیف النفس و خود کم‌بینی که به واسطه نمایندگی به دنبال کسب اعتبار برای خود باشند.
کسانی را به مجلس بفرستیم که دانشمند، نُخبه و در کمیسیون‌های تخصّصی مجلس وزنه‌ای توانا برای ارتقاء کلّی کشور و نظام در تصمیم گیری ها باشند و در صورت مواجه شدن با نمایندگان شهرهای بزرگی چون تهرآن ، اصفهان ، مشهد ، تبریز و کرمان احساس خود کم بینی ، حقارت و خجالت نداشته باشند.
اگر استان مجاور ما دانشمندان ، ریاضیدان ، استاد دانشگاه و حقوقدان‌های زبده خود را به درستی به مجلس می‌فرستند، ما هم دانشمندان و فیزیکدانان و نخبگان و مخترعان خود را به مجلس بفرستیم. در کمیسیونهای تخصّصی و علمی مجلس نفوذ و مقدرّات کلی کشور و نظام را «تحت‌الشعاع» قرار دهیم.
مروری بر گذشته نشان می‌دهد نماینده‌ای از هرمزگان به مدّت طولانی در مجلس به عنوان موافق و مخالف حرف نزده و بدتر از آن هیچگاه تذکّری و یا پیشنهادی هم نداشته است.
این عملکرد اگرچه قابل ثبت در کتاب «رکوردهای گینس» می‌باشد ولی از طرف مردم شریف هرمزگان و بلکه تمام مردم ایران قابل قبول نیست.
مگر می‌شود مدت طولانی نماینده مردم در مجلس بوده باشی ولی حتی یک بار پشت تریبون مجلس حرف نزنی این همه مدّت در مجلس چکار میکردی یا نماینده محترم دیگری از بندرعباس که افتخارش عنوان جوان‌ترین نماینده مجلس از هرمزگان بوده و با یک سخنرانی غیرعلمی در مورد انرژی هسته‌ای موجبات استهزاء استان را فراهم کرده است و مدّتها ادبیات و کلمات بکار رفته در سخنرانی‌اش بر سر زبانها بوده است.
نماینده بزرگوار دیگری که چندین دوره در مجلس است و شهرت دارد به وارد کننده آدامس و با لباس خونی در صحن مجلس حاضر می‌گردد یا پای خود را روی میز مقابلش گذاشته و خوابش می‌برد یا بساط میوه خوری پهن می‌کند و همواره سوژه خبرنگاران و رسانه‌ها است.
نماینده بزرگواری از بندر عباس که برای انجام عمل جراحی به تهران مراجعه و بیمارستان اصلی شهر خود را در حد و اندازه‌ی خویش نمی‌بیند و از آن به درشتی یاد می‌کند و حدّاقل می‌توانست از بیان نظر خود در مورد بیمارستانی که به مداوای مستضعفان و فقرا می‌پردازد خودداری کند و موجب شکسته شدن دل فقرا و کم درآمدها نشود و خود را جدای از مردم و بالاتر از آنها نداند.
نمایندگانی که پس از ورود به مجلس هیچ‌گاه برای ادامه زندگی ، کار خود و خانواده‌هایشان به استان برنگشتند و افتخارشان معاشرت با بزرگان مجلس و سکونت در شمال شهر تهران است، دستاوردِ نمایندگانی این‌چنینی برای کشور و استان و شهر خودشان چیست؟
پس بیائید یکبار و برای همیشه کسانی را به مجلس بفرستیم که موجب سربلندی ، غرور ، مباهات شهر ، استان و کشورمان باشند.
بیایید دانشمندان، نخبگان، مخترعان، حقوقدانان و افراد خود باوری را به مجلس بفرستیم که به گذشته خود افتخار ، مباهات می‌کنند و با رفتن به بهارستان دچار سرخوردگی و خودکم بینی نشوند و وقت قانونی خود را به دلیل ضعف بیان و خود کم‌بینی به دیگران واگذار نکنند، بیائید در تبعیّت از امام و رهبری مجلس را به عصاره فضائل ملّت تبدیل کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
عالی بود عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار