رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:
علی بیت‌اللهی جزئیات زلزله ۴.۹ ریشتری روستای حمیران در بندر کنگ هرمزگان را اعلام کرد و گفت: تاکنون دو پس لرزه با بزرگی ۳.۳ و ۳.۵ در فاصله ۲۰ تا ۲۶ دقیقه ای از زمان وقوع زلزله در اطراف این مرکز رخ داده است. احتمال می‌رود گسل پیش ژرفای زاگرس که امتداد آن تا شهر بندرعباس گسترده است و یا قطعاتی از این سامانه گسلی به عنوان گسل مسبب این زمین لرزه باشد.
کد خبر: ۷۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 23 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص زلزله‌ای که صبح امروز اول مردادماه در روستای حمیران در بندر کنگ به وقوع پیوست، گفت: طبق گزارش مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک ایران زلزله ای با بزرگای ۴.۹ در ساعت ۳:۲۹ صبح سه شنبه اول مردادماه در ۱۴ کیلومتری شرق بندر کنگ و همچنین ۲۲ کیلومتری شرق بندرلنگه و غرب جزیره قشم در عمق ۱۳ کیلومتری رخ داد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: فاصله این زلزله از شهر بندرعباس در هرمزگان حدود ۱۳۲ کیلومتر است. با توجه به بزرگی متوسط این زمین‌لرزه و اینکه منطقه، منطقه‌ای است با بافت ارزشمند تاریخی و عموما خانه‌های با کیفیت نه چندان مناسب دارد احتمال خسارت در منطقه وجود داشت که در صدد تهیه گزارش کارشناسی هستیم.
بیت‌اللهی افزود: اطلاعات دریافتی از همکاران در استان هرمزگان نشان می‌دهد که تنها خسارت‌های اندکی در روستای حمیران گزارش شده است. تنها یک علامت هلال مناره مسجد این روستا افتاده است و همچنین دیواره خشتی هم در ورودی این روستا روی تانکر سوختی ریزش کرده است و شکاف هایی در دیواره های بنایی مشاهده شده است.
به گفته وی، بر اساس این زلزله، وحشت عمومی ایجاد شده اما تاکنون تلفاتی گزارش نشده است.
بیت‌اللهی افزود: بر اساس محاسبات، شدت حداکثری این زلزله در حدود پنج بر مقیاس مرکالی محاسبه شده است که با این شدت مردم، زلزله را احساس کرده‌اند و هراسناک شده‌اند.
به گفته رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تاکنون دو پس لرزه با بزرگی ۳.۳ و ۳.۵ در فاصله ۲۰ تا ۲۶ دقیقه‌ای از زمان وقوع زلزله در اطراف این مرکز رخ داده است. احتمال می‌رود گسل پیش ژرفای زاگرس که امتداد آن تا شهر بندرعباس گسترده است و یا قطعاتی از این سامانه گسلی به عنوان گسل مسبب این زمین لرزه باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار