کد خبر: ۷۶۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 23 July 2019

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شفافیت قوانین، شفافیت معاملات، شفافیت اطلاع رسانی و پیگیری از سبک زندگی اسلامی ایرانی به کاهش رانتخواری کمک می‌کند.

به گزارش تابناک هرمزگان محمدمهدی زاهدی  با اشاره به وجود رانت در جامعه گفت: رانت بهره‌گیری از یک سری امتیازات خاص و ویژه، خارج از چارچوب قانونی و بعضا بر اثر داشتن بهره‌گیری از یک سری اطلاعات است که مردم ندارند و در بین خواص است. رانت در واقع بهره‌گیری از جایگاه حقوقی، قانونی و سوء استفاده از جایگاه و مقام به نفع خود، اقوام و آشنایان است.

شفافیت به کاهش رانتخواری کمک می‌کند

شفافیت قوانین، شفافیت معاملات، شفافیت اطلاع رسانی به عموم باید انجام شود که هیچ کسی به صورت ویژه برخوردار نشود.

رانتخواری خلاف شرع و قانون است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رانت می‌تواند اطلاعاتی، مالی، جایگاهی و پست و مقامی باشد و به هر شکلی که باشد خلاف شرع، قانون و عدالت است و تبعیض محسوب می‌شود و مطمئناً آثار و تبعات بد اجتماعی از خود به جای می‌گذارد.

سبک زندگی اسلامی ایرانی از رانتخواری جلوگیری می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای مبارزه با رانت باید بدانیم که فرهنگ غنی اسلامی را داریم، تصریح کرد: باید قیودات اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی را در زندگی پیاده کنیم و در کنار آن به قوانین و مقرراتی که در کشور وجود دارد احترام بگذاریم. زمانی که همه اینها را در نظر بگیریم، در آن زمان عدالت در وجود من حقیقی یا حقوقی نهادینه می‌شود و خود اینها مانع از این می‌شود که به سمت و سوی رانت‌خواری حرکت کنیم.

شفافیت قوانین، شفافیت معاملات، شفافیت اطلاع رسانی به عموم باید انجام شود

زاهدی اظهار داشت: شفافیت قوانین، شفافیت معاملات، شفافیت اطلاع رسانی به عموم باید انجام شود که هیچ کسی به صورت ویژه برخوردار نشود مثلاً در استخدام ها، به کارگیری نیروها، خرید و فروش املاک و پست و مقام ها تبعیض وجود نداشته باشد.

باید با رانتخواران برخورد جدی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید با هر کسی که به هر نحوی به رانتخواری کمک کرده و یا خودش رانتخواری کرده باید برخورد جدی شود و از آن مقام کناره‌گیری کند و به مردم نیز اعلام عمومی شود تا به مردم شناسانده شوند و این همان شفافیت است و این شفافیت‌ها باعث می‌شود تا رانتخواری کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار