مدبر با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانون مربوط به انتخابات این نهاد را از بقیه انتخابات‌ها جدا کرده و طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات مجلس انجام شد، گفت: یکی از این اصلاحات این بود که نحوه دخل و خرج نامزدها باید شفاف بوده و مشخص شود هزینه‌های تبلیغات از کجا تامین شده و چگونه خرج می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 19 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم اظهار داشت: از توصیه‌های رهبری انقلاب در دیدار ائمه جمعه این بود که فرمودند مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی شهرها فوراً به خطبه‌های نمازجمعه کشیده نشود و پیش از آن با پیگیری، صحبت و تذکر در جهت رفع آن اقدام شود.

وی افزود: همچنین دیگر توصیه رهبری در مورد نمازجمعه این بود که خطبه‌ها کوتاه باشد تا مردم خسته نشوند.

امام جمعه جهرم با اشاره به آغاز چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور، گفت: درمجامع شیعی کشور حدود 900 نماز جمعه برگزار می‌شود که پیش از انقلاب در معدود شهرهای کشور نمازجمعه برپا شده و آن نیز به باشکوهی امروز نبوده است.

وی با اشاره به قدمت بالای نمازجمعه جهرم عنوان کرد: این افتخار شهر جهرم دارد که بیش از 100 سال نمازجمعه خوانده شده و شکوه و عظمت نمازجمعه این شهر مدیون زحمات علمای بزرگ و مجاهد بوده است.

مدبر با اشاره به اینکه در استان فارس نیز 76 نمازجمعه برگزار می‌شود، بیان کرد: در شهرستان جهرم در 3 منطقه جهرم، قطب‌آباد و خفر اقامه نمازجمعه شده و تلاش داریم تا در بخش سیمکان نیز این فریضه عبادی سیاسی برگزار شود اما سیاست شورای سیاست‌گذاری بر ازدیاد کمی نمازجمعه‌ها نیست و در مناطقی نمازجمعه اقامه می‌شود که جمعیت چند هزار نفری داشته باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت نمازجمعه بزرگ بوده و هم انقلاب به این فریضه دینی خدمت کرد و هم نمازجمعه به تداوم انقلاب و حفظ روحیه انقلابی‌گری پیوند خورده است.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح اطلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کشور تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود و باید قانونی که برای انتخابات وجود دارد محکم و جامع باشد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به انتخابات ضعف دارد، تصریح کرد: لایحه جامع انتخابات بنا بود تمام انتخابات‌ها را سر و سامان دهد که جدی گرفته نشد.

مدبر با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانون مربوط به انتخابات این نهاد را از بقیه انتخابات‌ها جدا کرده و طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات مجلس انجام شد، گفت: یکی از این اصلاحات این بود که نحوه دخل و خرج نامزدها باید شفاف بوده و مشخص شود هزینه‌های تبلیغات از کجا تامین شده و چگونه خرج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این مهم برای عدم ورود صاحبان ثروت و قدرت به مسئله انتخابات بود، تاکید کرد: مطرح شدن این قانون در مجلس از افتخارات مجلس دهم بود اما برخی آمدند و مسائلی را به این قانون متصل کردند که تصویب این طرح با مشکلاتی همراه شد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه ممنوع شدن ورود به عرصه انتخابات برای افرادی که سه دوره نماینده بودند و استانی شدن انتخابات را از چالش‌های ایجاد شده در راستای قانون اصلاح انتخابات مجلس عنوان کرد و گفت: این دو سنگ بزرگ را جلو این قانون انداختند که به زمین مانده و تا کنون کار به جایی برده نشده است.

وی با اشاره به اینکه از مجلس ششم تا کنون حرف استانی شدن انتخابات مطرح شده اما هیچ وقت به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: نمایندگان باید این دو مورد را از قانون انتخابات مجلس جدا کرده و بقیه را به تصویب برسانند تا مردم در انتخابات اسفندماه شاهد باشند هزینه کاندیداها کاملا شفاف است.

مدبر خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مبادا در تصویب این قانون آنقدر معطل کرده که بعد بگویید وقت تنگ است و مسئله قانون انتخابات به سال‌های بعد موکول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز بصیرت سیاسی‌شان بالا است و می‌دانند که با چه انگیزه‌هایی این تصویب قانون معطل می‌ماند، گفت: این مشکل اگر حل شود مسئله قانون انتخابات مجلس حذف می‌شود.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به واسطه اینکه جامعه ما به سمت گذار از مخاطب‌محوری به سوی کاربر محوری است و اقبال زیادی به فضای مجازی شده نزدیک به 70 میلیون نفر از جمعیت کشور سر و کارشان با فضای سایبر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب دو فضای فیزیکی و سایبر برای خود انتخاب کردند و فضای سایبر غیر طبیعی و فیزیکی است و دارای آثار واقعی در زندگی ما نیست، گفت: فضای مجازی حقیقی نیست و دو سوم از جمعیت کشور ما با این فضا سرو کار دارد و در معرض انواع و اقسام آسیب‌های این فضا است.

مدبر با اشاره به اینکه 600 میلیون سایت منحرف در این فضا است که طبق گفته کارشناسان 5 میلیون این سایت‌ها توسط ایرانی‌ها فیلتر شده است، گفت: کودکان و نوجوانان ما در این فضا در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند که با فیلتر شدن کار به جایی نمی‌رسد و ایمان آنها باید تقویت شده و باور کنند که خدا به آنها نزدیک بوده و در کنارشان است.

امام جمعه جهرم گفت: متولیان امر تربیت، روحانیون، معلمان، مربیان و والدین باید بر مسئله اعقادات و خدامحوری کودکان و نوجوانان کار کنند تا در خلوت‌هایی که فضای مجازی برای ما درست کرده ایمان به داد ما برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار