در بخش‌هایی از این کتاب به ژئوپارک جهانی قشم و چگونگی شکل گیری ایده های اولیه تأسیس ژئوپارک در قشم پرداخته شده که پس از طی مراحل پیچیده‌ای، امروز به عنوان یک ژئوپارک جهانی در دنیا مطرح است.
کد خبر: ۷۶۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 15 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، امروز 24 تیرماه دوازدهمین سالگرد گرامیداشت رویداد مهم "انتخاب خلیج فارس به عنوان منطقه ویژه دریایی در پنجاه وششمین نشست کمیته بین المللی حفظ محیط زیست دریایی" (۱۳۸۶) است؛ و حالا مهمترین خبر مرتبط با این رویداد، رونمایی از گنجینه پژوهشهای علمی و ژورنالیستی "جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس" در جزیره دلفینی قشم نیز هست.

به زودی؛ یک «جعبه سیاه» در قلب خلیج فارس رونمایی می‌شود

این کتاب، تازه ترین اثر "ایرج اعتمادی" نویسنده و روزنامه نگار هرمزگانی است که از سوی انتشارات فرهنگستان ادب منتشر و در آستانه روز خبرنگار رونمایی می شود.
این کتاب مجموعه‌ای از گفتگوها و گزارشهای تحلیلی زیست محیطی است که بین سالهای 96 تا 98 در رسانه‌های محلی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.
"ایرج اعتمادی" روزنامه نگار هرمزگانی، دغدغه‌های زیست محیطی اش را با گزارشهای تحلیلی در گفتگو با صاحب نظران مسائل محیط زیست دنبال کرده و مجموعه ای ارزشمند از راهکارهای حفاظتی، بحرانها و چالشهای محیط زیست خلیج فارس را به مخاطب ارائه می‌دهد.
اعتمادی در این کتاب با نگاهی به دغدغه‌های صیادان محلی منطقه جنوب به ویژه هرمزگان، وضعیت محیط زیست منطقه را در گفتگو با متخصصان این حوزه آسیب شناسی کرده و راهکارهای لازم برای حفاظت از منابع و ذخایر دریایی به تصمیم‌گیران و دغدغه‌مندان محیط زیست ارائه داده است.
اعتمادی امیدوار است، این کتاب بتواند به تصمیم گیران و مدیران اجرایی کشور و استان در اجرای طرح های زیست محیطی و به ویژه توسعه دریا محور کمک کند.
در بخش‌هایی از این کتاب به ژئوپارک جهانی قشم و چگونگی شکل گیری ایده های اولیه تأسیس ژئوپارک در قشم پرداخته شده که پس از طی مراحل پیچیده‌ای، امروز به عنوان یک ژئوپارک جهانی در دنیا مطرح است.
این کتاب با تیراژ 2000نسخه، در 210 صفحه رقعی با تصاویر رنگی، به قیمت 35 هزار تومان مرداد ماه امسال روانه بازار کتاب می‌شود.
گفتنی است؛ از ایرج اعتمادی پژوهشگر، روزنامه نگار و نویسنده هرمزگانی ساکن جزیره قشم در سالهای اخیر، کتابهای جزیره بدون روتوش، طنز 1400 و رمان پسر ناخدا ابراهیم با محوریت سبک زندگی و مسایل اجتماعی و زیستی ساحل‌نشینان منطقه خلیج‌فارس منتشر شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار