کد خبر: ۷۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 14 July 2019
خرید گندم در خراسان شمالی از ۱۰۰ هزار تن گذشت

بجنورد- عضو هیات مدیره و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت که تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

وحیدرضا فریدونی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: وجه خرید گندم کشاورزانی که تا تاریخ ۱۱ تیرماه محصول خود را به مراکز خرید تضمینی اعلام شده تحویل داده‌اند با احتساب کرایه حمل کامل تصویه شده که مابقی وجوه گندم با توجه به حجم بالای خرید در سطح استان به مرور به حساب کشاورزان وازیر خواهد شد.

وی افزود: زارعان استان محصول خود را به مراکز بلندمدت تحویل دهند تا از مزایای پرداخت کرایه حمل تشویقی برخوردار شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه به ازای هر درصد افت مفید گندم ۸۵ ریال و افت غیر مفید ۱۷۰ ریال بهای گندم کم و زیاد می‌شود تصریح کرد: در سال جاری نرخ افت غیر گندم از ۱۳۰ ریال به ۱۷۰ ریال افزایش پیدا کرده است.

فریدونی گفت: سال گذشته ۹۱ هزار تن گندم در سطح استان از کشاورزان خریداری شده بود.

برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از کشتزارهای این استان در حال انجام است که انتظار است ۳۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
اکنون یکهزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است و ماهیانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه‌ای این استان توزیع می‌شود.
خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار