وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقرر شد ۸ میلیارد تومان برای تکمیل اورژانس شهرستان نوشهر، پرداخت شود.
کد خبر: ۷۶۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 11 July 2019

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقرر شد ۸ میلیارد تومان برای تکمیل اورژانس شهرستان نوشهر، پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، دکتر سعید نمکی در بازدید از اورژانس شهرستان نوشهر با بیان اینکه ساختمان این اورژانس با ۲۵۰ متر زیربنا، ۲۶ تخت بستری اورژانسی و ۱۲ تخت سرپایی اورژانس در حال ساخت است افزود: مقرر شد ۸ میلیارد تومان برای برای تکمیل آن پرداخت شود.

وزیر بهداشت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با تامین اعتبار، اورژانس نوشهر تا پایان مهر امسال به بهره برداری می‌رسد. همچنین سعید نمکی در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی هم از انتقال ۳ دستگاه دیالیز و یک دستگاه سونوگرافی به زودی به این بیمارستان خبر داد.

دکتر سعید نمکی در بازدید از بخش‌های مختلف اورژانس و دیالیز بیمارستان آیت الله طالقانی شهرستان چالوس یکی از نتایج طرح ملی بسیج کنترل فشار خون را پیشگیری از نارسایی‌های کلیوی و نیاز به خدمات دیالیز برای کاهش مشکلات مردم و نظام سلامت برشمرد و افزود: طرح پایش فشار خون برای ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزارنفر در کشور از ۴۰ میلیون جمعیت هدف انجام شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر دارای فشار خون بالا و بیش از ۱۰ میلیون نفر در آستانه و مستعد ابتلای به فشار خون قرار دارند. بیمارستان آیت الله طالقانی شهرستان چالوس دارای ۱۷۴ تخت بیمارستانی فعال و ۸۰ پزشک عمومی و متخصص است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها و مرگ و میر‌ها مانند حوادث جاده‌ای به تغییر سیمای همه گیری بیماری‌ها (واگیر به غیرواگیر) به عنوان مسئله‌ای مهم اشاره کرد و با اشاره به مرگ ۳۸۰ هزارنفر در سال ۸۶ افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، بیش از ۳۰۰ هزار مرگ براثر بیماری‌های غیرواگیر و بقیه نیز نیز براثر فشار خون بوده است.

دکتر سعید نمکی با بیان اینکه ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید و کمتر از سه درصد از خارج وارد می‌شود گفت: امروزه پذیرای پیوند عضو از همه مناطق و در امور سلامت بی نیاز بوده و هم اکنون ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعال هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی فضای ناشاد جامعه را ازجمله دلایل بروز مشکلات روانی برشمرد و افزود: اینجانب وزیر بهداشت همه مردم ایران بوده و آن‌ها نباید قربانی سیاست‌های ابلهانه شوند.

دکتر سعید نمکی با تاکید بر بهداشت سالمندان گفت: سالمندان جوانی نکرده پیر و جوانان کودکی نکرده جوان شده و در آینده نزدیک با جمعیت سالمند روانپریش و پرهزینه مواجه خواهیم شد. همچنین موضوع حاشیه نشینی و سلامت مردان از دیگر مشکلات جدی در بخش سلامت هستند.

وزیر بهداشت به پایان رسیدن پرونده الکترونیک سلامت به عنوان ریل و زیرساخت اشاره و مازندران را پیشتاز در بحث پزشک خانواده و سیستم ارجاع معرفی کرد و افزود: امسال با کمبود ۱۹ قلم داروی اساسی روبرو هستیم در حالیکه پارسال این نیاز ۱۵۷ قلم بوده است.

دکتر سعید نمکی عصر امروز در بازدید از مراکز درمانی شهرستان نوشهر و چالوس گفت: با توجه به فشار‌های ناشی از تحریم تا به حال کمبود و مشکلی برای دارو‌های اساسی بیماران خاص وجود نداشته و علیرغم تولید بسیاری از دارو‌های در داخل کشور، شبکه مافیایی واردات دارو همکاران پزشک را به نسخه نویسی ترغیب کرده و به همین دلیل با هدف حمایت از تولید داخل و رونق تولید از واردات آن‌ها جلوگیری شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه داروی اساسی شامل دارو‌های موردنیاز بیمار محسوب و با داروی نسخه شده تفاوت دارد افزود: هم اکنون سه گروه وزارت بهداشت در کشور‌های ترکیه، چین و اروپا مشغول تهیه دارو‌های اساسی بوده و به لحاظ تامین داروی اساسی تا پایان شهریور و تجهیزات تا پایان امسال کمبودی در کشور نخواهیم داشت.

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، خواستار راه اندازی مرکز قلب و آنژیوگرافی غرب مازندران شد و گفت: برای اورژانس ۱۱۵ مرکز پول، کجور، هچرود و جاده کندوان مجوز گرفته شده، اما تاکنون عملیاتی نشده است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران هم از تحت پوشش قرارگرفتن یک میلیون و ۴۰۰ هزارنفر در طرح بیمه سلامت استان خبر داد و افزود: مازندران به عنوان ششمین استان برتر کشور در زمینه طرح‌های نوین و الکترونیک در حال فعالیت است.
رسول ظفرمند، خواستار راه اندازی اداره کل سلامت در غرب مازندران با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات بیمه سلامت در منطقه شد و گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده شهری، اعتبار اختصاصی برای آن لحاظ نشده، اما با این حال از نظر میزان پرداخت‌ها در پزشک خانواده شهری به روز است.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست شورای اداری شهرستان چالوس، نوشهر و کلاردشت با اشاره به تدوین اطلس سلامت شهرستان‌های مختلف استان افزود: در این اطلس وضعیت بهداشتی، نیروی متخصص، بار بیماری‌ها و ... مشخص شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار