انتقاد از شانه خالی کردن دستگاه‌های مسئول در بخش کاغذ:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع کاغذ خبر داد و گفت: ارز کاغذ به مصرف کننده نهایی نمی‌‎رسد و روزنامه‌‌ها همچنان از واسطه‌ها کاغذ می‌‎خرند.
کد خبر: ۷۶۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 09 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم مدیریت صحیح دولت در حوزه مدیریت بحران کاغذ، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس از همان ابتدای به وجود آمدن بحران کاغذ به تبع بحران ارزی به موضوع مسئله کاغذ ورود کرد و همان 9 ماه پیش از مسئولان حوزه کاغذ، یعنی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، وزیر صنعت، معدن تجارت، مسئولان وزارت اقصاد، بانک مرکزی و گمرک در کمیسیون نشستی برگزار و نسبت به تشکیل کارگروه کاغذ برای حل این بحران اقدام کرد.

مطبوعات همچنان از واسطه‌ها کاغذ می‌‎خرند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم انتشار یکی از روزنامه ها در روز گذشته به دلیل بحران کاغذ، اضافه کرد: قطعا مسئولان مرتبط در حوزه کاغذ نتوانستند بحران ایجاد شده در حوزه کاغذ را کنترل کنند  که امروز شاهد این نا به سامانی هستیم.

ارز کاغذ به مصرف کننده واقعی نمی‌‎رسد

وی با یادآوری تعریف سامانه‌ای برای اعطای ارز 4200 تومانی به برخی واردکنندگان کاغذ، عنوان کرد: این سامانه برای اینکه ارز کاغذ به افراد مورد تأیید وزارت فرهنگ قرار گیرد، تعریف شد ولی امروز نیز شاهد این هستیم که ارز مورد نظر کاغذ به هدف نهایی خود نرسیده است.
ذوالقدر با اشاره به نشست خود با روزنامه نگاران، یادآور شد: متأسفانه روزنامه‌ها هنوز کاغذ مورد نیاز خود را از واسطه‌ها تحویل می‎گیرند و یا نمی‌توانند سهمیه خود را به صورت مستقیم دریافت کنند و یا میزان تعیین شده کاغذ کمتری دریافت می‌کنند.

برخی کاغذ را با ارز 4200 وارد و با نرخ ارز آزاد در بازار عرضه می‌کنند

وی با بیان اینکه واردکنندگان کاغذ را به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی نمی‌رسانند، گفت: برخی واردکنندگانی که ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند، امروز کاغذ را با ارز آزاد عرضه می‌کنند.

دستگاه‌های مسئول توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند

چطور ممکن است مافیای کنکور و تولیدکنندگان انبوه کتاب‌‎های کمک آموزشی سهمیه کاغذ ارزان دریافت ولی روزنامه‌ها سهمیه قانونی خود را دریافت نکنند؟

عضو فراکسیون امید مجلس با یادآوری اینکه این مسئله نشان از ضعف نظارتی در حوزه کاغذ دارد، تصریح کرد: سه وزارتخانه مسئول در حوزه کاغذ به وظایف خود عمل نکرده‌اند و هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌‎های مسئول در این زمینه ایجاد نشده و سه دستگاه‌‎های مسئول توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.
وی از ورود کمیسیون متبوعش به مسئله کاغذ خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن بازگشایی فصل مدارس، انتظار می‎‌رود کارگروه کاغذ به طور جدی تر به مسئله بحران کاغذ ورود کند تا کشور به این مشکل نخورد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چطور ممکن است مافیای کنکور و تولیدکنندگان انبوه کتاب‌‎های کمک آموزشی سهمیه کاغذ ارزان دریافت کنند ولی روزنامه‌ها سهمیه قانونی خود را دریافت نکنند؛ بنابراین به نظر می‎رسد مافیای کاغذ هنوز دستشان از این بازار کوتاه نشده و کاغذ به مصرف کننده واقعی نمی‌رسد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار