در نشست خبری سریال پرمخاطب سیما مطرح شد؛
قادری در نشست خبری سریال گاندو گفت: ما تا جای ممکن به پرونده وفادار بوده ایم و در مورد پرونده دستگیری جیسون رضاییان مو به مو براساس پژوهش ها روی کاغذ آمده است، آنچه ما از ابتدا هم گفته ایم این است که تا هشتاد درصد از پرونده اصلی استفاده شده و آن بیست درصد هم اجازه کار نداشتیم.
کد خبر: ۷۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 09 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از میزان، نشست خبری سریال تلویزیونی گاندو با حضور جواد افشار کارگردان، مجتبی امینی تهیه کننده و بازیگران این اثر در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

پیام دهکردی، خسرو شهراز، وحید رهبانی، مجید نوروزی، عرفان ابراهیمی، علی افشار، کمند امیرسلیمانی و آزیتا ترکاشوند از جمله بازیگرانی بودند که در این نشست خبری حضور داشتند.

قادری: مو به موی فیلمنامه سریال «گاندو» بر اساس مستندات بوده است/امینی: برجام عهدشکنی آمریکا را برای مردم ما آشکار کرد/دهکردی: گاندو خواب دزدان این سرزمین را مشوش کرده است

جواد افشار کارگردان سریال «گاندو» در ابتدای نشست گفت: خوشحالم که این مجموعه از نظر مخاطبان مورد قبول واقع شده است، خدا را شکر در تمامی ابعاد این سریال مورد نظر قرار گرفته، من از ابتدا گفته ام سریال گاندو به دنبال پیگیری مطالبات مردمی است، خوشحالیم که این سریال تمام ابعاد انقلابی و ملی را در خود داشته و تاکنون مورد اقبال بوده است.
مجتبی امینی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی گاندو در ادامه این نشست بیان کرد : گاندو با تمام سختی ها و مشقت ها به سر منزل مقصود رسید، از ابتدا ما ذهن مان درگیر شرایط پخش سریال بود اما با همه پستی بلندی ها شاهد این هستیم که این قسمت ها پخش شد، واقعیت با نقطه نظرات مردم خستگی ما کاملا در آمد، ما خودمان هم فکر نمی کردیم مردم تا این حد پشت سریال گاندو بایستند، من اعتقاد دارم که پیگیری مطالبات مردمی در گاندو باعث شد مردم تا این حد به سریال علاقمند باشند، روح سریال گاندو حاصل خلوص نیت عوامل و تلاش چند ماهه گروه است.
قادری نویسنده این مجموعه تلویزیونی در ادامه ابراز کرد: ‌در مورد گفت و گوی منتشر شده در قبال اینکه من گفته ام هشتاد درصد اثر بر اساس تخیل نویسنده است، تیتر این گفت و گو کمی ناعادلانه بود و به همین دلیل برداشت اشتباه شد، در صورتی که ما تا جای ممکن به پرونده وفادار بوده ایم و در مورد پرونده دستگیری جیسون رضاییان مو به مو براساس پژوهش ها روی کاغذ آمده است، آنچه ما از ابتدا هم گفته ایم این است که تا هشتاد درصد از پرونده اصلی استفاده شده و آن بیست درصد هم اجازه کار نداشتیم.
افشار تصریح کرد: قطعا وظیفه نویسنده دراماتیک کردن یک پرونده است و اگر نه مستند می ساختیم، در مورد گاندو هم آرش قادری داستان مستند را با خرده داستان های تخیلی به هم وصل و قالبی نمایشی به آن داد.
امینی ادامه داد: تحقیق و پژوهش گاندو یکسال زمان گذاشته شده است، علاوه بر آن متن فیلمنامه چندین بار بازنویسی شده است، ما سعی کردیم از تمامی پرونده ها استفاده کنیم، این را باید بگویم که تمام سریال منطبق بر واقعیات بوده است، اتفاقاتی که آرش قادری توانست با نگاهی دراماتیک آن را به سریالی قابل قبول تبدیل کند.
جواد افشار در خصوص شخصی مامور امنیتی در سریال گاندو افزود: شخصیت مامور امینیتی با بازی وحید رهبانی بین مردم به شدت محبوب بود، حتی مردم پیام می دادند و بابت سرنوشت کاراکترهای امنیتی سریال پرس و جو می کردند، از نظر من شخصیت های ماموران امنیتی با بازی بازیگران به شدت ملموس و البته محبوب بود.
وی ادامه داد: درخصوص برجام من در اندازه ای نیستم که نظری تخصصی دهم اما اگر نظر من را می‌خواهید به نظرم برجام بهترین اتفاق بود زیرا عهدشکنی آمریکا برای مردم ما آشکار شد و این بهترین برآوردی بود که برجام برای مردم داشت. حال اینکه چه کسی برجام را دنبال و یا امضا کرد بر عهده سیاسیون است.
کارگردان سریال گاندو ابراز کرد: بودجه سریال گاندو از سریال آنام هم کمتر بود، به این معنا که نسبت به تورم موجود شاید ۳۰٪ درصد از آنام بیشتر باشد در صورتی که با وضعیت فعلی باید دو برابر هزینه می‌شد.
وی در خصوص سفر عوامل به چین افزود: سفر ما به چین کاملا لازم بود، زیرا قصه این اتفاق را ایجاب می کرد، اگر خودم و یا تهیه کننده هم بازی کردیم به دلیل کاهش بودجه بود.
تهیه کننده مجموعه در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی های زیادی برای ساخت فصل های آینده گاندو در نظر گرفته شده، حتی چندین سوژه قسمت دوم گاندو انتخاب شده اما باید کمی ظرفیت ها برای ساخت فصل های بعدی گاندو بیشتر شود.
افشار ادامه داد: گاندو به دنبال شفاف سازی در زمینه نفوذ بود، ما معتقدیم آقازاده هیچ مسئولی نباید از جایگاه خود علیه نظام استفاده کند، ما نشان دادیم که چشم نیروهای امنیتی ما کاملا باز بوده و همه چیز تحت نظر است، در بحث امنیت ملی هیچ خط قرمز و حاشیه امنی برای هیچکس وجود ندارد.
دهکردی بازیگر نقش مایکل هاشمیان در سریال گاندو نیز بیان کرد: به نظرم ساخت گاندو خیلی دیر بود،این سریال باید سالها پیش ساخته می‌شد، مردم ما تشنه صداقت هستند، سریال گاندو از بسیاری اتفاقات پرده برداشته است، از نظر من هرچه در این حوزه کار ساخته شود مردم بیشتر از این آثار استقبال می کنند، امثال سریال گاندو خواب دزدان این سرزمین را مشوش کرده است.
افشار درباره حامی مالی اصلی سریال گاندو افزود: موسسه شهید آوینی پشت کار ما بوده و همواره نسبت به دیگران جسارت بیشتری داشته است، مدیر شبکه سوم هم در ادامه این جسارت از ما حمایت کرد.
تهیه کننده سریال گاندو درباره هجمه های ایجاد شده بر سریال گاندو عنوان کرد: اینکه بی بی سی و شبکه های خارجی هجمه برای سریال گاندو ایجاد می کنند عجیب نیست اما چرا برخی از افراد دولت باید همین هجمه ها را ایجاد کنند، این اتفاق جای سوال دارد، همه می دانند که در جریان دستگیری جیسون رضائیان سپاه پاسداران در راس امور بوده است، پرونده ها هم از سوی سپاه پاسداران در اختیار ما قرار گرفته است.
افشار در همین راستا ادامه داد: جا دارد اشاره کنم که در سریال عالی‌جناب هم جیسون رضائیان وجود داشت اما چون وزارت ارشاد ساخته بود و برای تلویزیون نبود هیچ هجمه ای در مورد آن وجود نداشت.
امینی ادامه داد: صحبت وزارت اموز خارجه از دیدگاه خودشان است، ما به اندازه کافی اطلاعات کافی برای ساخت گاندو را داشته ایم، هیچکس نمی‌تواند بگوید که بیشتر از سپاه پاسداران اطلاعات دارد، ما اطلاعاتمان را از منبع اصلی گرفته‌ایم.
وحید رهبانی بازیگر نقش «محمد» در سریال گاندو بیان کرد: در این مدت وقتی در خیابان راه می روم آنچنان مهر مردم به من انرژی می دهد که نمی توانم آن را توصیف کنم و این نشان می دهد که چقدر سریال مورد اقبال مردم قرار گرفته است.
خسرو شهراز نیز در ادامه این نشست ابراز کرد: من صادقانه این پروژه را پذیرفتم، من برای اولین بار در کارهایم این چنین برخوردهای خوبی از مردم دیدم، با وجود سالها فعالیت در تئاتر این اتفاق برایم اینگونه نیفتاده بود و برایم جذاب است، گاندو را با افتخار سالها فراموش نخواهم کرد زیرا این سریال واقعیت هایی بود که مردم سالها در انتظار شنیدن آن بودند.
کمند امیرسلیمانی بازیگر سریال گاندو نیز اظهار کرد: بعد از سالها در یک سریال متفاوت بازی کردم و خوشحالم که تا این حد با بازخورد مثبت روبرو بوده است.
نیلوفر شهیدی نیز از دیگران بازیگران سریال گاندو که در نشست خبری حضور داشت خاطرنشان کرد: من بابت بازی در این سریال به شدت فحش خوردم، حالا یا خوب بازی کردم ام و یا بد اما تا جایی که به من اجازه داده شد سعی کردم نقشم را به خوبی اجرا کنم، در حالی که نقش من شاید نسبت به سایر نقش ها بیشتر کاهش پیدا کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار