کد خبر: ۷۵۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 30 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر مسئول چلچله گفت: باز هم می گویم رییس خانه مطبوعات استان تخلف کرده است و ارشاد هم به کمک وی شتافته که در این خصوص حاضرم در حضور خبرنگاران با وی مناظره کنم.
کامبیز حسین پور مدیر مسئول چلچله با بیان اینکه ابعاد تفاهم نامه خانه مطبوعات با وکلای محترم دادگستری ممکن است به لحاظ حقوقی ابهام داشته باشد و خارج ازاختیارات اساسنامه خانه مطبوعات منعقد شده باشد، خواستار روشنگری رییس خانه مطبوعات و وکلا و همچنین انتشار مفاد تفاهم نامه برای تنویر افکار عمومی در این خصوص شد.

رییس خانه مطبوعات تخلف کرده است/حاضرم با رییس خانه مطبوعات در حضور خبرنگاران مناظره کنم

وی گفت: خانه مطبوعات با انعقاد تفاهم نامه تلویحا به گونه ای محتوای جلسه خود و دبیر کانون وکلا را منتشر کرده است که برخی خبرنگاران از این تفاهم نامه برداشت نادرست کرده اند که باید بگویم خانه مطبوعات تحت هیچ شرایطی حق ندارد خارج از اساسنامه عمل کند و دستور بدهد چون برخی شبهات وجود دارد که مثلا خانه مطبوعات می خواهد حق وکالت وکلای محترم را از چه محلی پرداخت کند؟ و وکلای محترم بر اساس تفاهم نامه قرار است وکالت چه کسانی را و تحت چه شرایطی قبول کنند؟ که این موضوع باید روشن شود.
حسین پور با بیان این مطلب که در بحث مدیریت خانه مطبوعات متاسفانه دچار سوء تدبیر شده ایم که نشانه مستاصل شدن مدیر عامل و رییس خانه مطبوعات استان است افزود: مسئولان خانه باید به عدم توانایی خود در انجام وظیفه ای که به عهده شان گذاشته شده اعتراف کنند چون رییس خانه عملا در ایام هفته در تهران سکونت دارد و به کارهای خانه نمی تواند رسیدگی کند و مدیر عامل هم کارمند شهرداری است.
رییس سابق خانه مطبوعات استان افزود: دبیر هیئت مدیره وکلای قضایی استان هرمزگان احتمالا از اتفاقات اخیرخانه مطبوعات که طی آن به صورت کاملا غیر قانونی یک بازرس و دو عضو هیات مدیره بواسطه تخلف رییس خانه مطبوعات و همکاری ارشاد هرمزگان از خانه مطبوعات حذف شدند ، بی خبر است اما بد نیست بدانند که برنامه ریزی رییس خانه برای اخراج سایر رقبای خود در خانه همچنان ادامه دارد و طی یکی دو ماه دیگر مجددا برخی اعضا را به بهانه غیبت از خانه حذف خواهند کرد!
وی با بیان اینکه رییس خانه به دلیل اینکه اکثریت آرا را در هیات مدیره دارد هر کاری که بخواهد انجام می دهد اضافه کرد: این گونه برنامه ریزی‌های رییس خانه مطبوعات غیر اصولی است که باید از سیاسی شدن خانه مطبوعات نگران بود چرا که در آینده ای نه چندان دورهمین سیاسی کاری‌ها کمر ارشاد استان را نیز خواهد شکست.
کامبیز حسین پور با بیان اینکه در همه ی اتفاقات خانه مطبوعات اساسنامه حرف آخر را می زند از اهمال اداره کل ارشاد در پیگیری برخی موارد در خانه مطبوعات ابراز نگرانی کرد و گفت:مدیر کل محترم ارشاد نباید اجازه تخلف به خانه مطبوعات بدهد و در این خصوص باید پاسخگوی تک تک اعضای خانه باشد و فکر نمی کنم حتی مقامات عالی استان هم اجازه بدهند یک مدیر کل در حیطه وظایف خود تخلف یا سکوت کند.
وی افزود: برداشت‌های متفاوت از اساسنامه خانه مطبوعات باید توسط حقوقدانان وزارت ارشاد مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه برخی آقایان مستقر در ارشاد و خانه مطبوعات به صورت تلفنی برای اساسنامه تعیین تکلیف کنند بلکه باید راهکارهای حقوقی در این خصوص بررسی و و در اساسنامه گنجانده شود اما برخی در هر کجا که دلشان خواست از اساسنامه به نفع خود برداشت کرده اند و ارشاد نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده است.
این فعال رسانه ای تصریح کرد: یک بار خواستم با وزیر ارشاد صحبت کنم که مدیر کل مانع شد و قول داد به مشکلات رسیدگی کند اما این اتفاق هم نیفتاد در حالی که به مدیر کل ارشاد هم گفته بودم که رییس خانه مطبوعات در خصوص تنظیم دفتر حضور و غیاب و عدم رعایت اساسنامه تخلف کرده و امیدوارم این موضوع به زودی روشن شود.
وی برگزاری جشنواره ، تور های مسافرتی و انعقاد تفاهم نامه های بدون خروجی در شرایطی که نشریات استان با بحران مالی شدید روبرو هستند را امری غیر اصولی خواند و یا آور شد: خانه مطبوعات از وظایف خود که در اساسنامه خانه نیز آمده است دور مانده است.
حسین پور تصریح کرد : بر مبنای اصل اباحه و اصل قانونی بودن جرم نمی توان به صرف اینکه رفتاری در فضای مجازی رخ داده را بدون وجود رکن قانونی مصداق جرم بدانیم و به آن دامن بزنیم که در این خصوص لازم است کارگاه‌های خاص با حضور حقوقدانان برگزار و خبرنگاران را آموزش داد نه اینکه مانند برخی کوته فکران ، شمشیر از رو کشیده و در راستای منافع کاملا شخصی اقدام به تهدید دیگران کرد.

منبع: چلچله‌بندر
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار