گواهینامه فرودگاهی با حضور مظفری رییس سازمان منطقه آزاد کیش، دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان و شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و محمدي مديركل فرودگاه كيش، توسط علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه کیش اعطا شد. گواهینامه مذکور دارای اعتبار یکساله است و حوزه اثر آن مربوط به ایمنی در ایرساید و سطوح پروازی و کنترل موانع در اطراف فرودگاه هاست.
کد خبر: ۷۵۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 30 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ظهر امروز گواهینامه فرودگاهی توسط علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به  فرودگاه کیش اعطاء شد.

بر اساس الزامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس ۱۴، فرودگاه‌های بین المللی ملزم هستند از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود گواهینامه فرودگاهی Aerodrome certificate دریافت کنند.

اعطای گواهينامه فرودگاهی به فرودگاه کيش

معمولاً کشور‌ها پس از یک فرایند نسبتاً سخت گیرانه که ناظر به انطباق بخش‌هایی نظیر طراحی فرودگاه و زیرساخت ها، تسهیلات و فرایند‌های عملیاتی با استاندارد‌های بین المللی است با ممیزی‌های برنامه ریزی شده نسبت به صدور گواهینامه فرودگاهی اقدام می‌کنند.
همچنین، گواهینامه فرودگاهی این اطمینان را به شرکت‌های هواپیمایی و سایر ذینفعان صنعت هوانوردی می‌دهد که فرودگاه مورد نظر ضمن پیاده سازی استاندار‌ها و مکانیزم‌های لازم برای استمرار، عملیات ایمن را پیاده سازی کرده و در مسیر بهبود مستمر قرار دارد به همین منظور کشور‌ها ملزوم هستند هرجا فرودگاه‌ها دارای گواهینامه از شرائط استاندارد عدول کرده یا مکانیزم‌های استمرار را رعایت نکنند نسبت به لغو یا تعلیق گواهینامه فرودگاهی اقدام کنند.
براساس این گزارش، ظهر امروز گواهینامه فرودگاهی با حضور مظفری رییس سازمان منطقه آزاد کیش، دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان و شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و محمدي مديركل فرودگاه كيش، توسط علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه کیش اعطا شد. گواهینامه مذکور دارای اعتبار یکساله است و حوزه اثر آن مربوط به ایمنی در ایرساید و سطوح پروازی و کنترل موانع در اطراف فرودگاه هاست.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار