مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی از ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلو وات خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 25 June 2019

ساخت نیروگاه خورشیدی در اداره راهداری استان مرکزی

علی زندی فر گفت: پیرو مصوبه هیئت دولت مبنی بر الزام تمام دستگاه‌های دولتی به تامین ۲۰ درصد از برق ساختمان‌های خود از منابع تجدیدپذیر انرژی، ساخت نیروگاه خورشیدی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با استفاده از محل بودجه مربوط به مدیریت سبز اقدام به عقد قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلو وات به مبلغ ۱۷۹ میلیون تومان  کرد.

وی تصریح کرد: متوسط انرژی تولیدی روزانه این نیروگاه ۱۲۰ کیلو وات ساعت است که پیش‌بینی میشود با توجه به بالا بودن تعداد روز‌های آفتابی در شهر اراک این نیروگاه سالانه ۴۰ مگاوات ساعت (۴۰،۰۰۰ کیلو وات ساعت) انرژی الکتریکی تولید کند.

مدیرکل راهداری استان مرکزی متوسط مصرف سالیانه برق این اداره کل  را ۲۰۰ مگاوات ساعت برشمرد و گفت: در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها سالانه ۲۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

زندی‌فر افزود: این اداره کل در نظر در صورت تامین اعتبار لازم دارد نسبت به توسعه این گونه نیروگاه‌ها در ادارات شهرستان نیز اقدام کند، هزینه نگهداری نیروگاه‌های خورشیدی بسیار پایین بوده و فقط هر ماه نسبت به نظافت سطح پنل‌ها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: طول عمر مفید این نیروگاه ۲۵ سال بوده که البته از سال پانزدهم به بعد راندمان نیروگاه به مرور زمان حدود ۲۰ درصد افت خواهد کرد.

به گفته وی در صورت عدم مصرف انرژی تولیدی در روز‌های تعطیل، برق تولیدی توسط اینورتر به شبکه برق شهر تزریق خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار