دادستان عمومی و انقلاب خوزستان خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کارون در محدوده اهواز که دستور تخریب آنها صادر شده، خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 24 June 2019
عباس حسینی‌پویا در نشست خبری که امروز دوشنبه (سوم تیرماه) در دادگستری اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت سرقت در کشور و خوزستان اظهار کرد: متاسفانه در کل کشور جرم نخست، سرقت است که وضعیت اقتصادی، بیکاری و اعتیاد برخی از علل آن هستند.
  
معتادان متجاهر، عامل عمده سرقت‌های خرد 
  
وی افزود: جرم سرقت ذهن باعث مخدوش شدن ذهن مردم می‌شود و مبارزه با آن مطالبه مردم است. با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه در شورای تامین استان خوزستان در این زمینه مصوبات خوبی داشتیم. 
  
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با بیان اینکه بیشتر سرقت‌ها، سرقت‌های خرد هستند و عمدتا توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از عوامل سرقت اعتیاد است که اخیرا در شورای تامین استان خوزستان مصوب شده که ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر احیا شود. 
  
وی عنوان کرد: در این خصوص پادگان فرجوانی به عنوان محلی جهت نگهداری معتادین متجاهر پس از دستگیری در نظر گرفته شده که در حال تجهیز است. 
  
پیش‌بینی کاهش سرقت با دستگیری معتادان 
  
حسینی‌پویا ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با دستگیری، نگهداری و اصلاح و بازپروری این افراد، سرقت تا 40 درصد کاهش ‌یابد. 
  
وی عنوان کرد: همچنین در دستگاه قضایی در زمینه سرقت اقدامات دیگری هم در حال انجام است. آزادی مشروط، مرخصی، عفو و اشتغال سارقین به ویژه سارقین خشن به عنف و مسلح را تقریبا به صفر رسانده‌ایم. 
  
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان بیان کرد: عزم جدی ما برخورد جدی با جرم سرقت است. همچنین در خصوص برخورد با جرم سرقت، لیست تعدادی پرونده که احکام آنها صادر شده، تهیه شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت تا این افراد دستگیر شوند و به زندان بروند و امنیت برقرار شود. اخیرا هم دستگیری‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم. 
  
وی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص سرقت و زورگیری گفت: خوشبختانه به محض رؤیت این فیلم‌ها، 90 درصد این سارقین شناسایی و دستگیر شدند. 
  
حسینی‌پویا در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند و دیگر مثل گذشته آنها را از بین نمی‌بریم. 
  
ارجاع پرونده حادثه تروریستی اهواز به دادگاه تا اول مرداد 
  
وی در خصوص رسیدگی به پرونده افراد مرتبط با عوامل حادثه تروریستی 31 شهریورماه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پرونده تا پایان ماه جاری یا اوایل مردادماه به دادگاه ارجاع داده شود. 
  
ساخت و سازهای غیرمجاز حریم کارون تخریب می‌شوند 
  
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با اشاره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کارون، بیان کرد: هفته گذشته در شورای بیت‌المال بحثی در این زمینه انجام شد تا در خوزستان در زمینه برداشت‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ورود کنیم. 
  
وی عنوان کرد: مصوب شد سازمان آب و برق خوزستان و اداره منابع طبیعی برداشت‌های غیرمجاز و ساخت‌های غیرمجازی را که دستور تخریب آنها صادر شده و اجرا نشده را با ذکر تفکیک شهر و مصادیق‌شان به ما اعلام کنند تا در این زمینه اقدام شود و موانع برطرف شوند. 
  
حسینی‌پویا ادامه داد: هفته آینده برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در حریم رودخانه کارون در محدوه اهواز که دستور تخریب آنها صادر شده، تخریب می‌شوند. 
  
تاکید بر تذکر شفاهی در بحث حجاب 
  
وی با تاکید بر لزوم رعایت حجاب، تصریح کرد: تاکید ما بر تذکر شفاهی و بدون تشکیل پرونده است. علاقمند به تشکیل پرونده قضایی و سوءسابقه‌دار کردن زنان نیستیم. 
  
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان ادامه داد: قشر دیگری که مورد تاکید است، بحث زنان راننده است که در خودروها حجاب را به طور کامل برمی‌دارند که در این زمینه مصوب شده نخست خودرو این زنان متوقف و به آنها تذکر داده شده و تعهد گرفته شود. اگر مجددا این کار تکرار شود، خودرو به پارکینگ هدایت و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار