سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین طی خرداد ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 24 June 2019
در خردادماه بیش از ۲۵ میلیون تردد در محور‌های استان قزوین به ثبت رسید
 
به گزارش تابناک قزوین، علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار داشت: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محور‌های مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار برخط در محور‌های مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در خرداد ماه سال جاری ۲۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها بیش از ۲۰ میلیون تردد معادل ۷۹.۸ درصد کل تردد استان بوده است.

برجعلیزاده خاطرنشان کرد: بیشترین میزان ترافیک در خرداد ماه سال جاری مربوط به ۱۴/۰۳/۹۸ بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۱۵ هزار و ۲۵۶ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

وی درهمین راستا افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، بیش از ۳ میلیون تردد معادل ۱۲.۷ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور بوئین‌زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۴۷ هزار و ۸۳ وسیله (معادل ۴۴.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در خرداد ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۴۲۶ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

برجعلیزاده متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را ۸۵ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۲ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان- قزوین بوده است.

گفتنی است که در ماه گذشته ۲۵.۸ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۸۴۶ هزار و ۲۹۴ وسیله نقلیه (معادل ۴۷ درصد) بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار