سرپرست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در نشست ستاد اربعین خوزستان می‌گوید: خوشبختانه در اربعین سال‌های گذشته بخش مهمی از زیرساخت‌های برق در مرزهای چذابه و شلمچه فراهم شده است ولی امسال به دلیل استفاده گسترده از وسایل سرمایشی در مواکب نیاز است تمهیداتی برای پایداری برق اجرایی شود.
کد خبر: ۷۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 24 June 2019

رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین خوزستان عصر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین خوزستان با اشاره به گرمای شدیدتر هوا نسبت به سالهای گذشته، اظهار کرد: کلیه اقدامات لازم به منظور تسهیل در تردد زائران باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه زائران به دلیل گرمای هوا روزها استراحت و شب ها حرکت می‌کنند، افزود: محل‌ اسکان زائران باید خنک و فضای مناسب به ویژه سرویس بهداشتی برای آنها فراهم شود.

دبیر ستاد اربعین با تأکید بر انجام وظایف محوله توسط دستگاه‌ها قبل از فرا رسیدن اربعین، گفت: کار آسفالت، نصب تابلوها، گاردریل و خط کشی ها جزو تعهدات اداره کل راه شهرسازی است، همچنین شرکت آب و فاضلاب نیز برای لوله کشی آب یا پمپاژ آن  اقدامات لازم را انجام دهد.

نجاتی بیان کرد: با نظر استاندار مقرر شد جلسات بعدی ستاد را در مرزهای شلمچه و چذابه برگزار تا میزان فعالیت و کارکرد دستگاه های متولی ارزیابی شود.

در ادامه جلسه فاضل عبیات اظهار کرد: طی بازدید روز جمعه از مرزهای استان، کمیته ای برای اجرایی شدن پروژه ها تشکیل و تیمی را در مرزها مستقر می کنیم که بازدید روزانه از جبهه های کاری داشته باشند.

وی افزود: برای اینکه به حداقل خواسته های خود برای اربعین امسال برسیم هنوز در بسیاری موارد به ویژه در حوزه زیرساخت کار زیادی داریم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: هدف گیری در حوزه راه به درستی انجام و البته در حوزه تامین اعتبار هم در حال پیگیری بوده و فردا یک جمع‌بندی در تهران نسبت به این مسئله انجام می‌شود چون موضوع اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبیات در ادامه گفت: در خصوص برق ساماندهی برق رسانی در هر دو مرز خصوصاً چذابه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد چون با سیلاب بخشی از کابل ها و شبکه برق آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه باید دو دستگاه با ظرفیت تولید آب تا ۲۰۰ مترمکعب را در مرزها مستقر کنیم، تأکید کرد: باید در روزهای آینده جبهه های بسیار فعالی را در مرز شلمچه و چذابه به منظور بهبود زیرساخت ها داشته باشیم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در نشست ستاد اربعین خوزستان می‌گوید: خوشبختانه در اربعین سال‌های گذشته بخش مهمی از زیرساخت‌های برق در مرزهای چذابه و شلمچه فراهم شده است ولی امسال به دلیل استفاده گسترده از وسایل سرمایشی در مواکب نیاز است تمهیداتی برای پایداری برق اجرایی شود.

حسن کریمی با اشاره به اینکه باید همه انشعاب‌های برق به مواکب به صورت مجاز و با نصب کنتور انجام شود گفت: این شرکت مشکل خاصی برای تجهیز کامل مواکب به برق پایدار در ایام اربعین ندارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انشعاب غیرمجاز برق به تجهیزات شبکه آسیب می‌رساند افزود: همه انشعاب‌های برق مواکب رایگان است و مأموران برق به صورت شبانه روزی برای پایداری برق در چذابه و شلمچه حضور دارند.

وی گفت: برای روشنایی محوطه‌های مواکب مردمی نیز تمهیداتی اندیشیده شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در طول مسیر تردد زائران، سامانه روشنایی فعال خواهد بود.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان در پاسخ به انتقاد فرماندار دشت آزادگان مبنی بر مخالفت گمرک با فعالیت نیروهای بومی در مرز چذابه اظهار کرد: با مدیریت گمرک در مرز، اشتغال مردم منطقه هرگز دچار مشکل نمی شود، همچنین تعهد تعاونی گمرک برای ساماندهی امور هیچ اختلالی در روند منتفع شدن افراد بومی از توسعه مرز ایجاد نمی کند.

وی در ادامه انتقاد کرد: متأسفانه در حالی که گمرک باید مسئولیت ساماندهی امور واردات و صادرات را برعهده داشته باشد ولی طی سال‌های گذشته برخی افراد باسکول غیر قانونی و شخصی را در مرز مستقر و به هیچ سازمانی هم پاسخگو نبوده اند.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: از بین یک هزار و ۴۰۰ اظهارنامه ای که در مرز چذابه تشکیل شده برای اعلام وصول ۳۰۰ پرونده دچار اشکال شده ایم چون باسکول خصوصی به سیستم گمرکی وصل نیست تا بیجکت صادر شود.

بلوطی میرزا بیان کرد: این افراد بیش از ۱۰ سال از استقرار باسکول خصوصی بهره برداری های شخصی داشته و عایدی آنها حتی بیش از هزینه خرید باسکول بوده است.

وی تأکید کرد: باسکول یک مسئله حاکمیتی است و برای ساماندهی قانونی باید همکاری لازم در مرز چذابه انجام شود.

ناظر گمرکات خوزستان در پایان انتقاد کرد: اگر این آشفته بازار در مرز چذابه مدیریت نشود، با اینکه تیر انتقادات به ناحق سمت گمرک نشانه رفته اما از ارائه خدمات خودداری می کنیم.

شهاب صدیقی مدیرکل امور شهری استانداری نیز با اشاره به تفاوت گزارش‌ مدیران در ستاد اربعین با واقعیت های موجود بیان کرد: آن چیزی که در جلسه ستاد اربعین به صورت گزارش ارائه می شود با آن چیزی که به صورت ملموس برای مردم قابل مشاهده است، تفاوت دارد.

وی افزود: با فاصله کمی که تا اربعین باقی مانده کلیه فعالیت‌ها حداکثر باید تا دهه اول شهریور ماه به اتمام برسد چرا که از اول مهرماه شاهد ورود زائران به مرز خواهیم بود.

مدیرکل امور شهری استانداری عنوان کرد: اولویت راه و شهرسازی استان باید جاده پشت مواکب باشد چرا که کارهای برپایی مواکب باید زودتر انجام شود.

صدیقی با انتقاد از اینکه کارها آن‌طور که انتظار می‌رود انجام نشده است، گفت:  تا حدودی از برنامه عقب هستیم؛ در بازدید جمعه هفته گذشته از مرزها  مشاهده شده کاری برای جاده پشت موکب انجام نشده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این نشست نیز با بیان اینکه ۶۲ کیلومتر راه و کمربندی سوسنگرد در مسیر چذابه در حال بهسازی است افزود: بخش مهمی از جاده دسترسی به پایانه مرزی چذابه هنوز دچار آبگرفتگی ناشی از سیلاب فروردین ماه امسال بوده ولی تخلیه آب به سرعت در حال انجام است.

علی عیدی وند با اشاره به مطالبات گذشته پیمانکاران از راه و شهرسازی خوزستان که به بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال می‌رسد اظهار داشت: در چنین شرایطی کار کردن و فشار بیش از حد به پیمانکاران برای انجام تعهدات خود سخت است و باید بخشی از مطالبات آنان پرداخت شود.

وی گفت: جبهه‌های فعال عمرانی و بازسازی ابنیه فنی در چذابه و شلمچه در حال کار و بهسازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی است و تلاش می‌شود تا ۲.۵ ماه آینده بخش مهمی از زیرساخت‌ها در حوزه راه به پایان برسد.

برچسب ها: اربعین 98 ، چذابه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار