رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت: با ورود مسافر افزایش بیماران دیالیزی مهمان را داریم که با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستیم و نمی توانیم آنها را دیالیز کنیم.
کد خبر: ۷۵۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 23 June 2019

حمیدرضا مبشری در جشن روز ملی بیماران خاص اظهار کرد: انجمن تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان بوده و بیماریهای غیر واگیر ام اس و دیالیزی که بر اثر دیابت و فشار خون کلیه خود را از دست دادند و باید سیستم خون شان تصفیه شود.

وی افزود: با کاهش بیماران تالاسمی ماژور در کشور غربالگری بخوبی انجام می شود و در مراکز بهداشتی درمانی و مراکز مشاوره ازدواج با غربالگری در صورت بیماری از ازدواج پیشگیری می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با بیان اینکه در شهرستان رامسر سیر صعودی بیماران دیالیزی را داریم گفت: بخش دیالیز بیمارستان رامسر در سه شیفت فعالیت دارد که باید با شناسایی و تحت درمان قرار دادن بیماران از مرحله انتهایی که دیالیز بوده پیشگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فشار خون و دیابت عامل اصلی بیماریهای قلبی عروقی است تصریح کرد: کم تحرکی و ماشینی شدن سیستم زندگی سبب ابتلا به چاقی، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی است که باید با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب نسبت به کاهش وزن اقدام شود.

مبشری گفت: وزارت بهداشت طرح بسیج ملی فشار خون را آغاز کرده که در شهرستان رامسر ۲۴ هزار نفر غربالگری شدند و از این تعداد 10 درصد بیماران جدید شناسایی شد که فشار خونی بودند و اطلاع نداشتند و تحت مراقبت و درمان قرار میگیرند.

وی خاطر نشان کرد: کنترل فشار خون بصورت رایگان انجام می شود تا شاهد مرگ های ناگهانی بیماریهای قلبی عروقی نباشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت: با ورود مسافر افزایش بیماران دیالیزی مهمان را داریم که با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستیم و نمی توانیم آنها را دیالیز کنیم.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار