مسئولان منابع طبیعی ومحیط زیست مازندران به گردشگران و مسافران درباره خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع با آغاز فصل گرما هشدار دادند.
کد خبر: ۷۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 21 June 2019

مسئولان منابع طبیعی ومحیط زیست مازندران به گردشگران و مسافران درباره خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع با آغاز فصل گرما هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – منطقه ساری گفت : با آغاز فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی، خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد.

خورشیدی با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار از جنگل‌های مازندران منطقه ساری پارسال دچار آتش سوزی شد گفت : میزان آتش سوزی پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ یک سوم کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران سعی کنند برای پخت و پز در عرصه‌های جنگلی از هیزم استفاده نکنند گفت : دوستداران طبیعت برای حفظ این سرمایه ملی می‌توانند از امکانات جدید پخت مثل زغال‌های آماده و پیکنیک برای طبخ غذا بهره ببرند و خطر آتش سوزی در جنگل را به حداقل برسانند.


خورشیدی با اشاره به اینکه بیشترین عامل آتش سوزی ، عامل انسانی و خاموش نکردن آتش از سوی گردشگران یا شکارچیان است، افزود : همه کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی را دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – منطقه ساری گفت : گردشگران و مسافران باید بیشتر در طبیعت مراقب باشند و در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری تماس بگیرند.

مدیرکل محیط زیست مازندران نیز گفت : پوشش گیاهی علفی یکساله به خصوص در کف جنگل و در مراتع خشک شده بسیار بالقوه برای اتش سوزی است.

ابراهیمی با اشاره به وجود درختان شکسته و افتاده خشک شده و آفت زده بر اثر بروز بلایای طبیعی یکی از عوامل بروز اتش سوزی است افزود : خاموش نشدن زغال‌های داغ ، وجود بطری‌های شیشه‌ای ، زباله‌های تلنباره شده در جنگل‌ها از علت‌های دیگر وقوع آتش سوزی است.

وی گفت : آتش سوزی دو روز گذشته در پناهگاه حیات وحش میانکاله سبب شد تا ۴۰۰ هکتار پوشش گیاهی شامل انار های وحشی، سازیل و تمشک خسارت ببیند.

وی افزود: در حال حاضر ماموران امدادی برای جلوگیری از شعله ورشدن دوباره آتش در محل حضور دارند.

مازندران ۹۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و پارسال ۱۹۵ هکتار از جنگل‌های استان بر اساس آتش سوزی خسارت دیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار