بازی کلاغ پَر در بیمارستان شهید محمدی بندر عباس؛
در برخی مراکز دولتی، امروزه متأسفانه بازی «کلاغ پَر» توسط بعضی از مسئولین انجام و «بیت المال پَر» داده می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 19 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ یک بازی رایج قدیمی که بزرگ‌ترها برای شیرخواران و کودکان کوچک اجرا می‌کردند بازی کلاغ پَر بود. در این بازی شیرخوار در مقابل فرد بزرگسال قرار می‌گرفت و فرد بزرگسال اسم چند موجود زنده دارای بال که قادر به پریدن بود را به ترتیب به زبان می‌آورد و می گفت «پَر» بدنبال آن اسم موجودی که قادر به پریدن نبود را هم به زبان می‌آورد و کودک گول خورده، کلمه‌ی پَر را به زبان می‌آورد و موجب خنده‌ی دیگران و خودش می‌شد.

این بازی با جمله «کلاغ پَر» ، «گنجشک پَر» و مثلاً «بع بعی پَر» و بلافاصله جمله بع بعی که پَر نداره کوچولو خبر نداره موجب خنداندن کودک شیرین، خوشحالی والدین و بزرگترها می‌شد این بازی بسیار بی‌خطر و برای شیرخوار کوچک هم جنبه تفریحی و آموزشی داشت.
در برخی مراکز دولتی، امروزه متأسفانه بازی «کلاغ پَر» توسط بعضی از مسئولین انجام و «بیت المال پَر» داده می‌شود. با این تفاوت که بازی در حضور بزرگترها انجام و به جای خنده باید در پایان بازی خون گریست.
گریه بر مسئولینی که موجب پَر دادن «بیت‌المال» در راستای نفع چه گروه خاصی می‌شود الله اعلم آیا در ازای دریافت پور سانت و در جاده کار «ردیف کنی» قرار می‌گیرند هم جای تفحص دارد آیا ارگان‌های نظارتی که یا متوجّه حیف و میل بیت المال نمی‌شوند و یا در صورت متوجّه شدن مماشات و چشم پوشی می‌کنند هم جای رسیدگی مقامات فرادستی را می‌طلبد.
بیمارستان شهید محمّدی بندر عباس اوّلین مرکزِ دارای دستگاه «ام آر آی» در استان هرمزگان و شهرهای مجاور خود از استانهای مجاور بود علاوه بر مردم استان بیماران استان‌های مجاور از شهرهای سیرجان، کهنوج، جیرفت و شهرهایی از سیستان و بلوچستان نظیر ایرانشهر و سراوان و ...از این دستگاه پیشرفته و مجهّز استفاده می‌کردند با آمدن بخش خصوصی در بیمارستان و آوردن «ام آر آی خصوصی» در زمین بیمارستان دولتی _ دانشگاهی شهید محمّدی (ام آر آیِ) این مرکز روی خیر و خوشی به خود تا امروز ندید، به نحوی که روزبه‌روز هم قسمت‌هایی از آن دارد رو به تخریب می‌رود و خرابی «ام آر ای» بخش دولتی قطعاً به نفع دستگاه بخش خصوصی است.
اگر بیماران بدحال بیمارستان در اولویّت قرار نگیرند پیش بخش خصوصی و بعد از گذشت چند روز به بیماران آسیب نخاعی و بدحال بیمارستان نوبت دهند، چه کسی پاسخگو می‌باشد؟
در این بازی دستگاه پیشرفته و مجهّز بیمارستان رو به تخریب و پَر داده شد در عوض دستگاه چینیِ بخش خصوصی جایگزین آن شد! بایستی مسئولین مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند و توضیح دهند که چرا دستگاه بیمارستان بازسازی و راه‌اندازی نمی‌شود؟ و چه کسانی موجبات تخریب و حذف کامل این دستگاه پیشرفته چندمیلیاردی را (که الان به نفع دستگاه چینیِ بخش خصوصی شده) را فراهم کردند؟ امروزه باید بازی «کلاغ پَر» را در بیمارستان شهید محمدّی به بازی "بیت المال پَر" تغییر نام داده و متأسفانه بگوئیم: ام-آر-آی پَر ، دستگاه کاور کننده‌ی کفش پَر ، پارکینگ پَر ، بوفه و دکّه پَر که نهایتاً منتهی می‌شود به بیت‌المال پَر و شاید کلاغ نپرد ولی با مدیریت افراد بی‌خیال و بی‌توجّه به بیت‌المال پَر درآورده و خوب پرآنده می‌شوند لازم است مسئولین نظارتی به بازی بیت المال پَر در سایر مراکز دولتی خاتمه دهند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
داداش گلم
درهمه بیمارستانهای دولتی و حتی خصوصی بزرگ یک نفربا مدیریت اجرایی قوی غیرپزشک بعنوان مدیریت داخلی بیمارستان بکارگیری می شود که دریکی بیمارستانهای یزد همه کاره بیمارستان همان مدیر داخلی بود که بیمارستان را مثل یک نظامی نظم داده بود صبح در و دیوار و بخش‌ها را بهمراه مسئول حراست و مسئول بخش و سوپروایزر بازدید می‌کرد وایرادات رایاداشت می‌کرد حتی از بیمار و همراه بیمار نحوه خدمت رسانی ائم‌ از پزشک معالج ،پرستار ،بهیار ،بیماربر و..سوال می کرد
آدم لذت می برد
بیمارستانی که سال ۵۲ ساخته بودند مثل اینه بود
ولی افسوس و تأسف برای استان هرمزگان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار