استاندار اصفهان گفت: نیازمند سیاستگذاری مناسب برای برندسازی در عرصه گردشگری و صنایع دستی هستیم که این موضوع به عنوان اصلی ترین مساله استان باید دنبال شود.
کد خبر: ۷۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 19 June 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: برندسازی جاذبه های تاریخی، گردشگری و فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت نتیجه موفقیت آمیزی در این پیوند نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری مناسب برای شناسایی بازارهای هدف گردشگری، جذب هرچه بیشتر گردشگر خارجی، تعامل، عدالت و برابری به منظور هم افزایی و نیز ارائه سیاستگذاری مناسب با همکاری سفارت خانه ها گفت: اگر قرار باشد گردشگری در ایران شکل بگیرد بیش از چند شهر کشور این ظرفیت را دارند که نگین انگشتری همه آنها اصفهان است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در استان ٢٢ هزار اثر تاریخی و محوطه باستانی و در شهر اصفهان هفت اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو وجود دارد و رتبه اول کشوری آثار تاریخی شامل مجموعه میدان اما م، کاخ چهلستون، مسجد جامع عتیق و باغ فین کاشان است.

وی تصریح کرد: چهار اثر معنوی مهم از جمله قالی شویی مشهد اردهال و مهارت قالیبافی کاشان نیز به ثبت رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه یکهزارو ۸۰۰ اثر باستانی و معماری اصفهان به ثبت ملی رسیده است، ادامه داد: ١٢٥ میراث معنوی ناملموس، هفت اثر طبیعی و ٢٣ هزار شی تاریخی در ٣١ موزه استان ثبت ملی شده اند.

 

** حضور ۶۰ مهمان خارجی نشانه اهمیت نمایشگاه گردشگری اصفهان است**

شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاهی که برای افتتاح آن نزدیک به ٦٠ مهمان خارجی دارد، از اهمیت بالای گردشگری برخوردار است.

قدرت الله نوروزی افزود: اصفهان دارای پیشینه برجسته تاریخی و میراثی است و از مزیت‌های نسبی متفاوتی در عرصه های گردشگری، مواهب طبیعی، صنایع دستی و خلاق برخوردار بوده و شهری جهانی محسوب می شود.

وی گفت: اصفهان اکنون پایلوت شهر دوستدار کودک است تا در یونیسف، عضو و به شهرهای دوستدار کودک در جهان بپیوندد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: اصفهان شهریست که به عنوان حلقه واسط می تواند حامی همه شهرهای ایران باشد و به عنوان کانون ارتقاء سطح گردشگری شناخته شود.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی، عمومی و دولتی باید اراده واحد داشته باشند و با همکاری هم نمایشگاه را به صورتی برگزار کنند که بازارهای محلی در عرصه اقتصاد محلی و صنایع دستی تقویت شود.

 

** گستره ٩٥٠٠ متر مربعی فضای نمایشگاه گردشگری اصفهان**

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه که از پرمخاطب‌ترین و فاخرترین نمایشگاه‌های سالانه اصفهان محسوب می‌شود، امسال ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی را در اختیار گرفته است.

علی یارمحمدیان افزود: اگر موضوع گردشگری را از نظر اقتصادی بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی، پایداری اقتصادی، کاهش تورم و توزیع بهینه منابع است.

وی ادامه داد: از نظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایران هراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر می‌شود.

یارمحمدیان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی نیز گردشگری بر حفظ آداب و رسوم سنتی، تقویت هویت بومی، غرور مدنی در جامعه بومی و افزایش آگاهی‌های اجتماعی تاثیر مثبت می‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار