شبکه فرسوده انتقال آب، انشعابات غیرمجاز و عدم تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب 3 عامل مهم ایجاد بحران کم‌آبی در شهر و روستاهای شرق هرمزگان است.
کد خبر: ۷۵۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 15 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از همشهری، معضل بی‌آبی و عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای آب‌رسانی و لوله‌کشی مناسب آب برای شهروندان بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب و برخی روستاهای این منطقه از جمله روستای کولغ‌کاشی و بخش بندزرک علی‌رغم پیگیری‌های متعدد همچنان پابرجاست. 

قطعی مکرر آب 

«علی سهرابی»، یکی از شهروندان بخش توکهور و هشتبندی، گفت: مسئولان باید برای مشکل سلامت آب این منطقه فکر اساسی کنند؛ زیرا نبود آب و گذران سخت زندگی بخش توکهور و هشتبندی مهاجرت به شهرها را به دنبال دارد. 
سهرابی بیان کرد: بارها مشکلات قطع مکرر آب را به مسئولان اداره آب یادآوری کرده‌ایم، ولی برای حل آن‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود. 
یکی از ساکنان روستای کولغ‌کاشی نیز که مدتی است با مشکل آب‌رسانی مواجه است در این‌باره بیان کرد: در بعضی مسیرهای لوله‌کشی آب به این روستا شکستگی و هدررفت آب وجود دارد. 
 «یعقوب ذاکری‌درباغی» ادامه داد: ما در روستا با افت شدید آب مواجهیم. حتی نیمه‌شب هم با مشکل مواجهیم و نمی‌توانیم از آب شرب استفاده کنیم. این معضل در بیشتر خانه‌های روستا برقرار است.
 به گفته ذاکری مسئولان یکی از دلایل عدم رسیدگی به لوله‌کشی‌ها و برطرف کردن مشکل ترکیدگی آن را کمبود نیروی انسانی برای سرکشی به مناطق مختلف عنوان کرده‌‌اند. وی از مسئولان خواست با افزایش نیروهای خدماتی در این حوزه، بخش مهمی از مشکلات کمبود آب را برطرف کنند.

آب شرب در روستاهای هشتبندی 

مدیر آبفار میناب پیش از این با اشاره به مشکل کم‌آبی چند روستا در بخش توکهور و شهر هشتبندی گفت: بعد از بازدید فرماندار میناب از روند مشکل بی‌آبی وکم‌آبی در این منطقه با پیگیری‌های فرمانداری این شهرستان این مشکل بر طرف می‌شود. «علی محمودی» با بیان این‌که متاسفانه به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی دشت هشتبندی با مشکل افت سفره‌های زیرزمینی آب روبه‌رو شده است، بیان کرد: خشکسالی و کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در برخی موارد باعث ایجاد محدودیت‌هایی در توزیع آب شرب می‌شود. 
مدیر آبفار میناب گفت: تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی به‌صورت شبانه‌روزی برای مرتفع کردن مشکلات شهروندان در حوزه تامین آب شرب است. 
امام جمعه توکهور و هشتبندی با اشاره به مشکلات بی‌آبی و رنج دیرینه مردم این منطقه از نبود آب آشامیدنی گفت: متاسفانه این مشکل امروز و دیروز نیست بکه سال‌هاست صدای مردم بلند است اما گوش شنوایی نیست که صدای فریاد مردم را بشنود و پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشد. 

فرسودگی لوله‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد بارانی» هدر رفتن آب به دلیل ترکیدگی و فرسودگی شبکه را معضل دیگری برای منطقه توکهور و هشتبندی دانست و افزود: متأسفانه با وجود بحران آب همه روزه مردم شاهد ترکیدگی لوله‌ها هستند و این معضل را هم کسی پیگیری نمی‌کند. 
امام جمعه توکهور و هشتبندی با اشاره به بحران آب شرب در شهر و روستاهای منطقه اظهار کرد: با پیگیری مسئولان منطقه اقداماتی انجام و قول‌هایی داده شده اما بی‌آبی مردم در این هوای گرم اصلا قابل قبول نیست. مسئولان مربوطه باید با قید فوریت به مساله ورود کنند و این مشکل اساسی را برای همیشه رفع کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظف‌اند برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم پیش‌بینی لازم را انجام دهند تا در مواقع بحران، مردم دچار مشکل نشوند.

رنج بی‌آبی در روستاهای هرمزگان
 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار