استاندار کرمانشاه ضمن مهم شمردن آئین نامه ۲۸۰۰ زلزله کشور، بر اصلاح آئین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه که توسط هیئت دولت ابلاغ شده تأکید کرد.
کد خبر: ۷۵۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 13 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح امروز سومین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال 98 به ریاست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد.

 در ابتدای این نشست بازوند به سه دستور العمل مهم جلسه اشاره کرد و گفت : دستور العمل اول مربوط به آسیب شناسی زلزله سال ۹۶ ازگله و سرپلذهاب است.

 بازوند در این خصوص با اشاره به مهم بودن آئین نامه ۲۸۰۰ زلزله کشور که یکبار هم پس از زلزله بم اصلاح شده بود گفت : با همکاری سازمان مدیریت و گروهی از دانشگاه ها تحقیقات بسیار خوبی صورت گرفته و به صورت کتاب جمع آوری شده است.

 وی تأکید کرد : این کتاب می‌تواند مرجع خوبی برای آسیب شناسی شود و تاکنون دانشگاه مالک اشتر خواستار دریافت این کتاب جهت تدریس و رفع نواقص آموزشی این مبحث شده است.

 بازوند با اشاره به خسارت سنگین بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله اخیر گفت : دربخشی از آیین نامه مربوط به یک دیوار برشی، آیین نامه کارفرمای بیمارستان را مجاز دانسته و این کلمه مجاز باعث وارد شدن این حجم از خسارت به بیمارستان شد و باید کارفرما مکلف به رعایت می‌شد، علاوه بر این موضوع و اهمیت مدیریت بحران درچنین حوادثی ، ما آگاهیم که روی کمربند زلزله زندگی می‌کنیم و باید با طراحی و ساخت و سازهای مناسب آمادگی زندگی کردن با زلزله را همچون کشور ژاپن داشته باشیم ، نقاط ضعف آئین نامه در این کتاب شناسایی و مطرح شده و قطعا به مقاوم سازی در برابر زلزله کمک می‌کند.

 بازوند دستور کار دوم جلسه را اصلاح آیین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که توسط هیئت دولت ابلاغ شده و دستور العمل سوم را میزبانی کرمانشاه در رویداد بین المللی اکوتوربسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که با تلاش و پیگیری های فراوان سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با این میزبانی موافقت شده و با توجه به حضور توریست های خارجی از سراسر دنیا، میتواند باعث مطرح شدن استان کرمانشاه در دنیا و رونق صنعت پربازده گردشگری شود که این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه ها با سازمان میراث فرهنگی استان است.

وی در ادامه افزود : ما مالیات می‌گیریم و از بیت المال نیز برای انجام کارهای عمرانی هزینه می‌کنیم بنابراین باید به نحوی ساخت و سازها را انجام دهیم که به راحتی در مقابل زلزله تخریب نشوند بنابراین تاکید کردیم مقاوم سازی صورت بگیرد تا مردم نگران نباشند که در مسکن مهر زندگی می‌کنند.

بازوند خاطرنشان کرد توجه نکردن به موارد ایمنی در ساخت و سازها یک نوع خیانت است دستگاه‌ها باید نسبت به این امر حساس باشند و اگر مدیری خودش در این خصوص تخصصی ندارد حتماً از کارشناسان نهایت استفاده را داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دادستان کرمانشاه هرچه سریع‌تر پاسخ مقصرین مسکن مهر و بیمارستان‌هایی که در زلزله سال ۹۸ تخریب شدند را اعلام کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از میربانی استان کرمانشاه برای رویداد بین المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: با پیگیری‌های فراوان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری کشور نتیجه داد و میزبانی رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی به استان کرمانشاه رسید.

وی بیان داشت: گردشگری نقطه شروع خوبی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان محسوب خواهد شد.

بازوند خاطر نشان کرد: در این راستا مدیران در سال ۹۸ پروژه‌هایی را تعریف کنند که رویکردشان در جهت رفع موانع توسعه صنعت گردشگری باشد و به نحوی صورت بگیرد که حل و فصل مشکلات گردشگری در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: کسب این میزبانی در واقع فرصت‌سازی برای توسعه استان بر اساس ظرفیت‌های موجود است و مصداق بارز سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار