کد خبر: ۷۵۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 08 June 2019

ترافیک در جاده های استان مازندران بعد از دستکم پنج روز پرتلاطم و شلوغی و سنگینی به دلیل تعطیلات پیوسته عید فطر از صبح امروز شنبه به حالت عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پشت هم قرار گرفتن عید سعید فطر و جمعه، تعطیلات چهار روزه را رقم زد که با ورود موجی از مسافران بویژه از پایتخت کشور به مازندران همراه بود.

حجم تردد در محور های استان در روزهای گذشته به اندازه ای بود که منجر به افزایش بار ترافیکی محورهای ورودی، ترافیک سنگین و راهبندان در جاده های مواصلاتی استان و یکطرفه شدن برخی مسیرها شد.

علاوه بر این، این روز ها، اوج جابه جایی مردم استان از مناطق جلگه ای به ییلاقات و افزایش تردد بومی های استان به مناطق خوش آب و هوای ییلاقی استان است که بار ترافیکی محور های کوهستانی را که محور های اصلی متصل به استان های همجوار است چندین برابر کرد.

در روزهای تعطیلی که سپری شد، ترافیک سنگین و شلوغی جاده ها تنها به محور های مواصلاتی استان ختم نشد و به خیابان های بین شهری، درون شهری و حتی کوچه ها و خیابان های شهرهای ساحلی نیز کشیده شده بود.

به گفته برخی مردم استان و مسافران، حجم سنگین تردد بخصوص در روزهای پایانی هفته گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند، اما در حال حاضر تردد در تمامی محور ها به آرامی در جریان است و بر اساس گزارش های پلیس راهور هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های استان وجود ندارد.

کارشناس مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران صبح شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در زمان حاضر ترافیک در محور های استان روان است ولی به دلیل ترافیک سنگین روزهای گذشته برخی از مسافران بازگشت خود را به امروز و حتی پیش بینی می شود به فردا موکول کنند.

سید محسن هاشمی افزود: با وجود کاهش محسوس بار ترافیکی در محور های مواصلاتی استان، در برخی مسیر های محورهای هراز و کندوان، تردد پرحجم مشاهده می شود.

وی گفت که تردد در محورهای دیگر مانند سوادکوه، کیاسر و محور های غرب و شرق استان روال عادی را دارد و رفته رفته شاهد کاهش تردد در این مسیر ها هستیم.

کارشناس مدیریت راه استان گفت: ترافیک در برخی جاده های داخلی اسان از جمله محورهای ساری به قائمشهر و بابل به قائمشهر پرحجم اما روان است.

هاشمی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر هیچگونه محدودیت ترافیکی یا انسداد راه در محورهای استان وجود ندارد.

بر اساس آمار رسمی از ابتدای تعطیلات هفته گذشته تا روز جمعه بیش از ۵۳۰ هزار تردد در جاده های مواصلاتی استان ثبت شد.

مازندران دارای ۶ محور مواصلاتی با استان های همسایه است که سه محور هراز، کندوان و فیروزکوه راههای ارتباطی به پایتخت کشور هستند. همچنین از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی استان بیش از یکهزار کیلومتر آن جاده اتصالی به استان های همسایه همچون تهران، البرز، گیلان، گلستان و سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار